/  /  / Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Suzuki Grand Vitara to największy i najmocniejszy samochód terenowy produkowany przez japońską markę. Zaliczany jest on do klasy niższej średniej w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. Przy tym modelu Suzuki wykorzystało całe swoje bogate doświadczenie przy tworzeniu pojazdów z napędem na wszystkie koła. Pojazd ten sprawdza się bowiem zarówno podczas jazdy w ciężkim terenie, ale również zapewnia odpowiedni komfort podczas jazdy po utwardzonych drogach. Pierwsza Vitara opuściła zakłady produkcyjne już w roku 1988, zaś pod nazwą Grand Vitara funkcjonuje od 1998 roku. Najnowsza, trzecia już generacja, jeszcze jako auto koncepcyjne o nazwie X2 została zaprezentowana w Nowym Jorku na początku 2005 roku. Z kolei wersja produkcyjna swoją premierę miała jeszcze tego samego roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Było to auto większe, szersze i droższe od swojego poprzednika. Jego konstrukcja została opracowana w Europie aby zapewnić właściwości jezdne, które odpowiadają klientom z tego rynku. Dodatkowo model stał się pierwszym pojazdem terenowym w całej historii, który nie został zbudowany na ramie, tylko otrzymał samonośną konstrukcję. Jeszcze w 2009 roku miał miejsce facelifting, który zaowocował niewielką zmianą wymiarów. Od tego czasu długość auta wynosi 4,50 metra, szerokość 1,81 metra, zaś wysokość 1,69 metra. Dostępna wersja trzydrzwiowa jest krótsza aż o 44 cm, pozostałe wymiary pozostają takie same. Jak przystało na auto terenowe Grand Vitara posiada stały napęd na wszystkie koła, z mechanizmem różnicowym, który 47% mocy przenosi na przód, a 53% na tył. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach w Hamamatsu w Japonii.

   Suzuki Grand Vitara dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia. Jedna, bardziej miejska to 3-drzwiowy hatchback, zaś druga przeznaczona dla rodzin to 5-drzwiowy hatchback. W stylistyce auta dominuje prostota oraz brak wyrafinowanych detali, czy też przetłoczeń, co dominuje u konkurencji. Posiada za to cechy charakterystyczne dla aut terenowych. Chodzi tu przede wszystkim o muskularność, która podkreślana jest przez szerokie błotniki, duże przednie reflektory oraz umieszczony pomiędzy nimi grill. Nie brakuje również cech podkreślających sportowe aspiracje, którymi są duże koła,  krótki zwis przedni oraz wąskie „skrzela” umieszczone na bokach maski silnika.

   Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego stoi na wysokim poziomie. W każdej wersji występuje 6 poduszek powietrznych, dwie czołowe, dwie boczne oraz 2 kurtyny powietrzne. Ponadto w standardzie znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD oraz system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS. Niestety system stabilizacji toru jazdy ESP nie jest w Polsce oferowany. Dotychczas nie przeprowadzono również testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

   Głównymi konkurentami Suzuki Grand Vitara są Hyundai Tucson, Kia Sportage, Volkswagen Iguan, Ssangyong Actyon, Skoda Yeti, Toyota RAV4 oraz Renault Koleos.
 

Grand Vitara najczęściej porównywana z

Reklama