/  /  / Alto
Suzuki Alto

Suzuki Alto

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Suzuki
null
Suzuki Alto to przedstawiciel klasy mini (segment A) w gamie japońskiego producenta. Dzięki swoim wymiarom wynoszącym zaledwie 3,50 metra i szerokości 1,60 metra idealnie wpisuje się w wymagania stawiane miejskim autom. Jednocześnie jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Suzuki, który w swojej dotychczasowej, 30-letniej historii znalazł ponad 10 milionów nabywców. Po raz pierwszy auto pojawiło się już w 1979 roku i od tego czasu doczekała się sześciu zmian pokoleniowych. Siódma generacja została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku, jednak do polskiej oferty została wprowadzona dopiero na początku roku 2010. Alto jest kolejnym przykładem łączenia sił przez różne marki podczas produkowania aut z klasy mini, bowiem bliźniaczą konstrukcją jest w tym przypadku Nissan Pixo. Jest to również drugi model drugiej fazy światowej strategii Suzuki, nakierunkowanej na przyjazność zarówno dla użytkownika, jak i dla środowiska. Wytwórca przewiduje, iż to stylowe miejskie auto osiągać będzie roczny wolumen sprzedaży w Europie na poziomie 60 tyś. egzemplarzy. Produkcja siódmej generacji odbywa się wyłącznie indyjskim mieście Manesar, skąd trafia na rynki całego świata.

Suzuki Alto dostępne jest jedynie jako 5-drzwiowy hatchback, co jest rozwiązaniem niestandardowym biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne samochodu. Stylistycznie konstruktorzy starali się zapewnić dynamizm, w szczególności poprzez kształt przedniej części pojazdu, a także dzięki mocno wznoszącej się linii bocznych okien. Przód auta charakteryzuje się sporymi reflektorami, rozciągniętymi w stronę przedniej szyby, a także krótką maską, która rozpoczyna się stosunkowo wysoko. Alto nie posiada również typowej osłony chłodnicy, ale ma za to duży wlot powietrza rozciągający się od wysokości świateł niemal do końca przedniego zderzaka. Linia boczna wyróżnia się z kolei niewielką, zwężającą się ku tyłowi szybie w tylnych drzwiach. Tył jest nieco mniej awangardowy i dominują w nim płaskie powierzchnie z niewielkim wgłębieniem przeznaczonym na tablice rejestracyjne.

Niewielka cena za Suzuki Alto nie przełożyła się na ograniczone wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W standardzie znajdują się bowiem, oprócz czołowych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, elektroniczne systemy wspomagające prowadzącego. Wśród nich znajduje się m.in. system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD oraz system wspomagający nagłe hamowanie BAS. Dodatkowo auto może posiadać system stabilizacji toru jazdy ESP oraz kolejne poduszki powietrzne. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP Alto otrzymało 3 z 5 możliwych gwiazdek. Ocena dorosłych pasażerów oceniona została na 55%, ochrona dzieci na 46%, zaś ochrona pasażera na 35%.

Konkurencję dla Suzuki Alto stanowi Chevrolet Spark, Citroen C1, Hyundai i10, Toyota Aygo oraz Peugeot 107.

 

Alto najczęściej porównywany z

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Fiat Panda
Fiat Panda
Ford Ka
Ford Ka
Kia Picanto
Kia Picanto
SEAT Mii
SEAT Mii
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama