/  /  /  / Napęd AWD w nowym Suzuki SX4
Suzuki

Suzuki

Zmień
Suzuki Motor Corporation powstała w 1920 roku, choć pod tą nazwą istnieje dopiero od 1954 roku (wcześniej: Suzuki Loom Manufacturing Co.) Jest producentem samochodów i motocykli, a także silników elektrycznych, generatorów prądotwórczych, pomp wodnych, silników zaburtowych oraz instrumentów medycznych.
Dowiedz się więcej o marce
 

Napęd AWD w nowym Suzuki SX4

Suzuki|
null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnull

Nowe Suzuki SX4 zostało wyposażone w technologię AllGrip. To najnowsza generacja napędu 4WD, stworzona na podstawie doświadczeń Suzuki w dziedzinie technologii napędu na obie osie.

Jak podkreśla japoński koncern, AllGrip zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko.

System napędu 4WD oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków jezdnych. W celu zapewnienia optymalnej kontroli nad pojazdem kierowca, korzystając z przycisku na konsoli środkowej, może wybrać tryb: Auto, Sport, Snow lub Lock.

W trybie Auto, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

Nowe Suzuki SX4 w zbliżeniu

Tryb Sport sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

Tryb Snow jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając trakcję i stabilność pojazdu.



Tryb Lock pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama