/  /  / XV
Subaru XV

Subaru XV

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena82 088 zł - 127 020 zł (aktualizacja: 2016-11-01)
Emisja CO2141 g/km - 160 g/km
Żużycie paliwa5,4 L/100km - 6,9 L/100km
 
Subaru XV
© Subaru
Subaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XVSubaru XV
Subaru XV po raz pierwszy zostało pokazane publiczności na Salonie Samochodowym w Szanghaju w 2011 r. Samochód zaliczany do segmentu C, mierzy 445 cm długości, 178 cm szerokości i 157 cm wysokości, przy prześwicie wynoszącym 22 cm.

Subaru XV pomimo niewielkich rozmiarów prezentuje się okazale. Wrażenie to, jest potęgowane przez masywne przednie nadkola. Przód auta zdobi charakterystyczny dla marki sześciokątny grill. Przedni zderzak został zaprojektowany tak, by ułatwić przepływ powietrza wokół samochodu, a w rezultacie zmniejszyć zużycie paliwa.

Pod maską znaleźć będzie można jeden z trzech przygotowanych dla Subaru XV silników typu boxer. W gamie znajdują się dwie wolnossące benzynowe jednostki które zostały specjalnie opracowane dla tego modelu.  Pierwszy o pojemności 1,6 l rozwija moc 115 KM oraz 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego i może współpracować z pięciostopniową przekładnią manualną albo bezstopniową skrzynią CVT. Kolejnym wariantem jest 2 litrowy silnik o mocy 150 KM i 196 Nm, który może współpracować z sześcio biegową manualną skrzynia biegów, bądź bezstopniową skrzynią CVT, wykorzystująca pasek klinowy zamiast łańcucha. Jedyny dostępnym diesel, to motor o pojemności 2l, generując 150 KM i 350 Nm momentu. Silnik ten współdziała z 6 biegową manualną skrzynią biegów. Wszystkie jednostki napędowe zostały wyposażone w system strat/stop.

Jak przystało na japońskiego producenta, Subaru XV standardowo wyposażone jest w stały napęd 4x4. System przekazywania mocy na koła, zależny jest od zastosowanej skrzyni biegów. Skrzynie manualne posiadają sprzęgło wiskotyczne, który dzieli moment obrotowy po połowie na każdą oś, natomiast wersje z CVT posiadają wielotarczowe sprzęgło, które dzieli napęd między osie w stosunku 60:40. W sytuacji uślizgu przednich kół system kieruje więcej momentu na tylne koła.

Wnętrze zostało utrzymane w ciemnej tonacji. Środkową cześć konsoli centralnej stanowi duży, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Zajęcie miejsca w środku ułatwione jest przez przez duży kąt otwarcia drzwi. Bagażnik w zależności od tego, czy znajdzie się w nim pełnowymiarowe koła zapasowe, ma pojemność 310 lub 380 litrów.

Standardowym wyposażeniem w każdej wersji są poduszki przednie powietrzne czołowe, boczne, kurtynowe oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy. Dodatkowo każdy egzemplarz posiada system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, a także system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VDCS. W teście zderzeniowym organizowanym przed Euro NCAP, Subaru XV otrzymało maksymalną notę pięciu gwiazdek

Konkurencję dla Subaru XV stanowi: Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX oraz Hyundai ix35.
 
 

XV najczęściej porównywany z

Mazda Mazda3
Mazda Mazda3
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Subaru Forester
Subaru Forester
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Volvo V40 Cross Country
Volvo V40 Cross Country
Reklama