/  /  / Outback
Subaru Outback

Subaru Outback

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Subaru
nullnullnullnullnullnullnullnullnull
Subaru Outback to pionier wśród samochodów typu crossovery. Auto łączy bowiem dobre właściwości jezdne oraz komfort właściwy dla aut osobowych z uniwersalnością i zdolnością poruszania się w różnych warunkach typowe dla SUV-ów. Stąd też model ten nazywany jest przez samego producenta SUW, czyli Sports Utility Wagon. W oficjalnej segmentacji zaliczany jest jednak do klasy średniej (segment D) w grupie podstawowej. Tak naprawdę to Outback jest tylko uterenowioną wersją kombi Subaru Legacy, od którego odłączył się jako oddzielny model w 1995 roku. Czwarta już generacja tego auta została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku w 2009 roku. Została ona zbudowana na tej samej płycie podłogowej co nowy model Legacy. Zwiększeniu o 7 cm uległ więc rozstaw osi, osiągając wymiar 2,75 metra, choć nie zaowocowało to większymi gabarytami nadwozia. Wręcz przeciwnie, długość została zmniejszona o 2 cm i wynosi 4,78 metra. Stało się tak dzięki skróceniu zwisu przedniego oraz tylnego łącznie o 9 cm. Zwiększono za to ilość miejsca wewnątrz kabiny, w skutek powiększeniu szerokości auta o 5 cm, do 1,82 metra, a także o 10,5 cm wysokości, która osiągnęła wymiar 1,67 metra. Aby polepszyć terenowe właściwości samochodu konstruktorzy zdecydowali się również na zmianę prześwitu, który wzrósł do 22 cm. Pozostawiono za to co najważniejsze w Outbacku, czyli stały, symetryczny napęd na wszystkie koła S-AWD. Dodatkowo o komfort podróżowania dba przednie zawieszenie złożone z kolumn MacPhersona, zaś tylne z układu wielowahaczowego. Produkcja tego modelu, podobnie jak Legacy, odbywa się w zakładach w Ota w Japonii, a także w Lafayette w stanie Indiana w USA.

   Subaru Outback dostępne jest w Polsce tylko w jednej wersji nadwoziowej, którą jest 5-drzwiowe kombi. Jako, że jest to częściowo specjalna odmiana modelu Legacy to oba pojazdy zachowują wiele wspólnych cel. Auto w żaden sposób nie jest ekstrawaganckie, wręcz wygląd auta przekazuje tylko sportowy charakter, podkreślany przez wlot powietrza na masce w najsilniejszych wersjach, połączony z elegancją. Charakterystyczne stały się rozciągnięte reflektory przednie oraz umieszczony pomiędzy nimi grill z wyróżniającą się dodatkową, chromowaną listwą. O terenowych aspiracjach mówią z kolei plastikowe osłony zderzaków i progów, a także uwypuklone nadkola.

   Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego jest niemal identyczne jak w modelu Legacy. W jego skład wchodzą poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Ponadto każdy model posiada system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD oraz system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP. Najnowszy model Subaru Outback nie został dotychczas poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

   Ze względu na swoją nietypowość Subaru Outback nie posiada zbyt wielu konkurentów na rynku. Głównym z nich jest Volvo XC70.
 

Outback najczęściej porównywany z

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad
BMW X3
BMW X3
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Opel Insignia
Opel Insignia
Subaru Forester
Subaru Forester
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama