/  /  /  /  / Nowe Subaru Legacy na polskim rynku
Subaru Legacy

Subaru Legacy

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 

Nowe Subaru Legacy na polskim rynku

Subaru|
null
© Subaru
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Prezentowany przy okazji wystawy IAA Frankfurt model Subaru Legacy nowej generacji pojawi się na polskim rynku oferowany w cenie od 27 900 EUR. Za wersję nadwoziową kombi zapłacimy natomiast co najmniej 28 900 EUR.

Prezentowany przy okazji wystawy IAA Frankfurt 2009 model Subaru Legacy nowej generacji pojawi się na polskim rynku oferowany w cenie od 27 900 EUR (wstępne ceny). Za wersję nadwoziową kombi zapłacimy natomiast co najmniej 28 900 EUR. Najtańszy diesel to wydatek 29 900 EUR.

Właśnie w tym roku obchodzimy 20. rocznicę urodzin Legacy. We wszystkich dotychczasowych czterech generacjach, własności tego auta, takie jak przyjazne zachowanie na drodze, bezpieczeństwo jazdy i komfort, kształtowane były przez unikalne technologie Subaru: wyjątkowy dla auta osobowego napęd wszystkich kół (AWD), oraz poziomy, przeciwsobny silnik Bokser. Dzięki temu pod koniec 2008 roku osiągnięto łączną światową produkcję Legacy (łącznie z modelem Outback), na poziomie 3,6 mln sztuk. Ten najważniejszy model firmy Subaru doceniany jest szeroko za swe zalety.

Będąc wizytówką Subaru, piąta generacja Legacy została zaprojektowana tak, by wskazać nowe kierunki rozwoju produktów firmy. Wartości zawarte w Legacy tej generacji będą kontynuować historię auta globalnego, godnie nawiązującego do swojej pełnej sukcesów historii.

Koncepcja nowej generacji Legacy
Subaru postanowiło wskazać nową jakość użytkowania samochodu - to nie tylko kierowca, ale i wszyscy pasażerowie powinni odczuwać przyjemność podczas podróży, nie rezygnując oczywiście z pełnego bezpieczeństwa i proekologicznego zachowania ich pojazdu.

Najlepsza dynamika i zaufanie
Podstawą mają być oczywiście dynamika auta na najwyższym poziomie, oraz jego zachowanie, które budzi we wszystkich pasażerach zaufanie. Sprzyja temu ulepszana przez 20 lat technologia Symmetrical AWD (symetryczny stały napęd wszystkich kół), wsparta użyciem poziomych, przeciwsobnych silników, dzięki którym Subaru uzyskuje najlepsze z możliwych wyważenie pojazdu. W Legacy nowej generacji przymioty te - przyjemność z jazdy i sportowy charakter - dopracowano w jeszcze większym stopniu.

Przestrzeń i komfort
Odnowiwszy projekt samochodu, oraz stosując nowe rozwiązania w konstrukcji nadwozia i płyty podłogowej, połączono to, co dawniej wydawało się przeciwstawne - własności jezdne, komfort dla pasażerów i obszerne wymiary kabiny.

Bezpieczeństwo i ekonomia
Bezpieczeństwo pasażerów uległo dalszej poprawie, dzięki zmianom w konstrukcji płyty podłogowej i zastosowaniu nowych mocowań ramy podsilnikowej. Z kolei aspekt ekonomiczny użytkowania auta poprawia nowa automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic (CVT Lineartronic). A wreszcie pierwszy masowo produkowany wysokoprężny silnik Bokser (Subaru Boxer Diesel), stanowi ważny krok w poprawie ekonomii zużycia paliwa w nowej rodzinie samochodów Legacy. Wszystkie odmiany silnikowe z wyjątkiem wersji benzynowej turbo, spełniają normę czystości spalin Euro 5.

Nowe Legacy pojawia się na rynku z dwoma wersjami nadwozia; sedan i kombi. Każda z nich występuje w czterech odmianach: 2.0i z czterocylindrowym silnikiem Boxer 2.0 DOHC (dwa wałki rozrządu w głowicy), 2.5i z czterocylindrowym silnikiem Boxer 2.5 SOHC (jeden wałek rozrządu w głowicy), 2.0D z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Boxer 2.0 DOHC turbo, i wreszcie 2.5GT z czterocylindrowym silnikiem 2.5 DOHC. Ta ostatnia wersja przeznaczona jest tylko na wybrane rynki.

Sedan
Nowe nadwozie sedan, oferując wygodne i obszerne wnętrze odpowiednie dla światowego auta klasy średniej, łączy też zalety sportowego, emocjonalnego projektu plastycznego „w stylu Legacy” i tradycyjnych przymiotów tego modelu, który przede wszystkim musi się dobrze prowadzić i pewnie hamować.

Kombi
Także samochód w wersji kombi, który dzięki swym własnościom jezdnym nadal pozostaje „sportowym kombi”, oferuje nowe zalety praktyczności i funkcjonalności. Ponieważ zaadoptowano zwarte tylne zawieszenie z dwoma poprzecznymi wahaczami, pojemność bagażnika uległa istotnemu zwiększeniu. Przeprojektowany trzeci słupek nadwozia (słupek D) pozwala zwiększyć otwór tylnych drzwi, ale też podkreśla wygląd  nowego nadwozia.

Na europejski rynek przeznaczono cztery wersje Subaru Legacy
2.0i
Jest to podstawowy model, wyposażony w poziomy, przeciwsobny, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra, w układzie DOHC (dwa wałki rozrządu w głowicy). Wszystkie silniki typu bokser charakteryzują się dobrym wyważeniem, a zatem brakiem drgań w czasie pracy nawet na wysokich obrotach. Natomiast nowy model może się pochwalić dalszą redukcją masy, oraz poprawieniem charakterystyki momentu obrotowego. Co więcej, stosując dopalanie gazów wylotowych w fazie zaraz po uruchomieniu silnika, poprawiono oczyszczanie spalin osiągając zgodność z nową normą czystości spalin Euro 5. W samochodach wyposażonych w dwulitrowy silnik wolnossący oferowana jest bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic (CVT), albo sześciobiegowa skrzynia manualna. Dla zachowania pełnego bezpieczeństwa, a jednocześnie przyjemności z jazdy, standardowo montowany jest system kontroli toru jazdy VDC (Vehicle Dynamic System, odpowiednik ESP), oraz system antypoślizgowy.

2.5i oraz 2.5i Sport*
Ta wersja napędzana jest poziomym, przeciwsobnym czterocylindrowym, silnikiem benzynowym o pojemności 2.5 litra, z jednym wałkiem rozrządu w głowicy (SOHC). Istotą tej jednostki napędowej, jest dostarczenie znacznego momentu napędowego przy niskich obrotach wału, co bardzo ułatwia poruszanie się w zmiennych warunkach drogowych. Liczne rozwiązania techniczne ograniczające opory tarcia silnika i zmniejszające jego masę, w połączeniu z zaletami bezstopniowej skrzyni Lineartronic, pozwoliły zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo tej jednostki i generowane przez nią zanieczyszczenie środowiska. W rezultacie osiągnięto parametry porównywalne z wolnossącym silnikiem 2.0i.

Przekładnia Lineartronic umożliwia także ręczną zmianę biegów, przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Ten silnik o zwiększonej pojemności pozwala na swobodne prowadzenie z wykorzystaniem dużego momentu napędowego, a to z kolei zwiększa sportowe odczucia, charakterystyczne dla Legacy. Samochód wyposażony w ten silnik, ma montowane standardowo obręcze z lekkiego stopu o średnicy 17” i opony 215/50R17.

2.0D i 2.0D Sport*
Przeciwsobny, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny (DOHC) Subaru Boxer Diesel jest pierwszą jednostką tego typu montowaną w masowo produkowanych samochodach osobowych. Charakteryzuje się typowym dla turbodiesla odczuciem dużego momentu napędowego, a w tej wersji spełnia już normę czystości spalin Euro 5. Emisję cząstek stałych (sadzy) ograniczono do minimum, stosując działający w zamkniętym obiegu filtr cząstek stałych (DPF). Wraz z tym silnikiem montowana jest manualna sześciobiegowa skrzynia biegów, która pozwala kierowcy poczuć wrażenia samochodu sportowego, a jednocześnie idealnie dopasowuje charakterystykę układu napędowego do wymagań ekologii.

* Obydwa powyższe modele w wersji Sport uzupełnione są o koła o średnicy 18”, amortyzatory gazowe Bilstein, dedykowane do tej wersji zderzaki, światła przednie, aluminiowe nakładki pedałów i wykończenie wnętrza w odcieniu karbonu.

2.5GT (tylko dla wybranych rynków)
Jest to wersja sportowa Legacy, napędzana poziomym, przeciwsobnym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, w układzie DOHC, który oferuje połączenie wysokich osiągów i poszanowania dla środowiska. W jednostce tej poważnie zmodyfikowano układ turbosprężarki, co pozwoliło na płynniejsze niż dotychczas generowanie momentu napędowego. Wraz z turbodoładowanym silnikiem oferowany jest unikalny system zarządzania jednostką napędową i układem napędowym, zwany Subaru Intelligent Drive, czyli SI-Drive. Ma on trzy tryby pracy, dopasowane do różnych wymagań kierowców:
1. Intelligent Mode – łagodne dostarczanie mocy, sprawdzające się najlepiej gdy kierowca ma zamiar jechać ekonomicznie w mieście, lub na długiej trasie.
2. Sport Mode – oferowane są wtedy maksymalne przyspieszenia i szybka reakcja na dodanie gazu. Tryb ten sprawdza się najlepiej przy sportowej jeździe na krętych drogach i wtedy gdy kierowca chce pokonać trasę szybko.
3. Sport Sharp Mode – największy nacisk położono tu na odpowiedź silnika przy przyspieszaniu. Ten tryb należy stosować, gdy kierowca poszukuje najwyższej przyjemności z jazdy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Subaru Legacy