/  /  / Legacy
Subaru Legacy

Subaru Legacy

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 
null
© Subaru
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Subaru Legacy pojawiło się na rynku w 1989 roku, a jego produkcja całkowita do końca 2008 roku przekroczyła już 3,6 miliona egzemplarzy. Było ono zaprojektowanym od zera następcą Subaru Leone. Od tamtej chwili doczekaliśmy się już pięciu generacji tego, należącego do klasy średniej (segment D), modelu. Najnowsza, która miała uczcić dwudziestą rocznicę produkcji auta, została zaprezentowana jeszcze jako auto koncepcyjne w Detroit w styczniu 2009 roku. Wersja produkcyjna pokazana została niedługo po tym fakcie, bo podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. W porównaniu do poprzednika auto ma zupełnie inną płytę podłogową, która umożliwiła wydłużenie samochodu o 3,5 cm, poszerzenie o 9 cm oraz podwyższenie o 8 cm. Dzięki czemu obecnie jego gabaryty wynoszą 4,73 metra długości, 1,82 metra szerokości oraz 1,51 metra wysokości. Zmianie uległo również zawieszenie, które poprzednio oparte było o tylną oś wielowahaczową. W piątej generacji zastosowano z przodu konstrukcję kolumn MacPhersona, zaś z tyłu podwójne wahacze poprzeczne. Zachowano za to znak rozpoznawczy marki, czyli symetryczny napęd na cztery koła AWD oraz silniki o przeciwsobnym układzie cylindrów, nazywane boxer. Subaru stało się za to pierwszą marką, która wprowadziła takie silniki napędzane olejem napędowym. W Legacy zastosowano również specjalne podkładki pod silnik wypełnione cieczą aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort i wyciszenie. W swojej dotychczasowej karierze model ten otrzymał wiele nagród, a wśród nich znajduje się tytuł „Samochodu Roku 2004” w Japonii. Produkcją tego modelu zajmują się dwie fabryki znajdujące się w Ota w Japonii oraz w amerykańskim Lafayette.

   Subaru Legacy dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Auto posiada również bardziej wyrazistą stylistykę niż jego poprzednik, a to wszystko za sprawą zmienionej lokalizacji świateł oraz wlotu powietrza do chłodnicy z charakterystyczną dla Subaru chromowaną poziomą listwą. W połączeniu z szerokim przednim zderzakiem sprawia to, że pojazd wygląda bardzo agresywnie. Dodatkowo o sportowy charakter dbają nakładki na progi boczne oraz wyeksponowane nadkola. Dach z kolei ma kształt łuku, który kończy się ostrym spadem w wersji kombi.

   Subaru kojarzone jest raczej jako producent aut o sportowym zacięciu. Takie samochody wykazują się również wysokim poziomem bezpieczeństwa. Nie inaczej jest w przypadku Legacy. Model ten otrzymał maksymalną liczbę 5 gwiazdek w prestiżowym teście EuroNCAP symulującym zderzenie czołowe oraz boczne. Zwrócono w nim jednak uwagę na potencjalne zagrożenie wynikające z twardych elementów deski rozdzielczej. Legacy charakteryzuje się bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym, gwarantującym wysoki poziom bezpieczeństwa, a obejmującym m.in. system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtyny powietrzne.

   Głównymi konkurentami Subaru Legacy w tej klasie samochodów są przede wszystkim Volkswagen Passat, Opel Insignia, Renault Laguna, Citroen C5, a także Toyota Avensis.
 

Legacy najczęściej porównywany z

BMW 3
BMW 3
Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Subaru XV
Subaru XV
Reklama