/  /  / Impreza
Subaru Impreza

Subaru Impreza

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Subaru
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Subaru Impreza to najpopularniejszy model w gamie japońskiego producenta, który utrzymuje wręcz miano auta kultowego. Dzieje się tak za sprawą sukcesów sportowych, jakie model odnosił w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a także dzięki typowo sportowym, topowym wersjom WRX STI. Impreza zaliczana jest do klasy niższej średniej (segment C). Pierwsze egzemplarze pojawiły się w roku 1993 zastępując model Leone, który był pierwszym masowo produkowanym samochodem osobowym z napędem na cztery koła. Kolejna zmiana generacyjna nastąpiła w roku 2001. Trzecia generacja auta została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku w 2007 roku. Główną zmianą jaka nastąpiła w nowej odmianie była rezygnacja w głównej wersji z 3-bryłowego sedana i zastąpienie go 2-bryłowym hatchbackiem. Początkowo wersja sedan dostępna była jedynie w Stanach Zjednoczonych. W porównaniu do poprzednika auto o tym typie nadwozia urosło, osiągając długość 4,58 metra, szerokość 1,74 metra oraz wysokość 1,47 metra. Wersja hatchback jest krótsza od poprzednika o 5 cm i ma 4,41 metra, a to dzięki zmodernizowanej płycie z Subaru Legacy. Wydłużono za to o 9,5 cm rozstaw osi. Pozostawiono natomiast charakterystyczne silniki z horyzontalnym układem cylindrów, nazywane boxer, a także symetryczny, stały napęd na 4 koła o nazwie S-AWD. Rozdziela on moment obrotowy po równo między przednią i tylną oś, czyli w stosunku 50:50. Zawieszenie nowej Imprezy zostało skonstruowane aby jak najlepiej poradziło sobie w tłumieniu nierówności. Stąd też z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, zaś z tyłu nowe zawieszenie wielowahaczowe. Produkcja tego modelu odbywa się w japońskich zakładach Subaru położonych w Ota.

   Subaru Impreza dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy hatchback. Auto wciąż posiada bardzo agresywny wygląd, choć w porównaniu do poprzednika straciło na wyrazistości, przez co często porównywane jest kompaktowymi samochodami z Korei. O sportowy wygląd dba przede wszystkim przedni zderzak z dużym wlotem powietrza, charakterystyczne boczne przetłoczenia oraz niewielki spoiler nad tylną szybą. Typowy dla marki wygląd przybrał również grill z poziomą chromowaną listwą. W topowych wersjach pojawia się dodatkowo duży wlot powietrza na masce oraz powiększony tylny spoiler.

   Już w standardowym wyposażeniu Subaru Imprezy znajduje się 6 poduszek powietrznych, dwie czołowe, dwie boczne oraz dwie kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń. Dodatkowo każdy egzemplarz posiada system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS (czterokanałowy). W droższych wersjach pojawia się również system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VDCS. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał 4 z 5 możliwych gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych zostało ocenione na 84%, dzieci na 73%, pieszego na 72%, zaś wspomaganie bezpieczeństwa na 57%. Słabo oceniona została ochrona klatki piersiowej w przypadku zderzenia ze słupem.

   Konkurencję dla Subaru Imprezy stanowi Ford Focus, Volkswagen Golf, Mitsubishi Lancer, Honda Civic oraz Opel Astra.
 

Impreza najczęściej porównywana z

Audi A3
Audi A3
Ford Focus
Ford Focus
Honda Civic
Honda Civic
Renault Megane
Renault Megane
SEAT Leon
SEAT Leon
Subaru XV
Subaru XV
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama