/  /  / Forester
Subaru Forester

Subaru Forester

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
015.jpg
© Subaru
015.jpg019.jpg021.jpg022.jpg023.jpg027.jpg030.jpg100.jpg101.jpg104.jpg105.jpg109.jpg113.jpg
Subaru Forester to hit eksportowy japońskiej marki. Ponad 80% produkcji tego samochodu trafia poza granice Japonii. Zaliczany jest on do klasy niższej średniej (segment C) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. Głównym zadaniem konstruktorów był stworzenie samochodu, który połączyłby komfort auta osobowego średniej klasy, możliwości transportowe kombi i doskonałe sprawowanie się w trudniejszych warunkach drogowych. Taki model zadebiutował w roku 1997 i korzystał płyty podłogowej Subaru Imprezy. Kolejne generacje pojawiały się w roku 2002, a kolejna, trzecia już, została zaprezentowana podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Detroit w 2008 roku. Zgodnie ze światowymi trendami powiększania każdego kolejnego modelu, Subaru Forester zwiększył swoje gabaryty w porównaniu do poprzednika. Auto posiada obecnie długość 4,56 metra co jest wynikiem większym o 7,5 cm, szerokość wzrosła o 4,5 cm do 1,78 metra, zaś wysokość aż o 11 cm dochodząc 1,70 metra. Dzięki zastosowaniu również dłuższego o 9 cm rozstawu osi zwiększyła się ilość miejsca wewnątrz kabiny. Nowy Forester otrzymał również ulepszone właściwości terenowe, gdyż poprawie uległy kąty natarcia i zejścia, a także prześwit wynoszący 22,5 cm. W zależności od wersji model ten wyposażony został w system SI-Drive (Subaru Intelligent Drive) oferujący trzy tryby ustawienia zawieszenia Intelligent, Sport oraz Sport Sharp. Wszystkie wersje posiadają za to stały, symetryczny napęd na wszystkie koła. Subaru Forester to pojazd, który został wielokrotnie nagrodzony. Wśród nagród są trzykrotne tytuły „Najlepszego Samochodu Rekreacyjnego” w Australii w latach 2000-2002, a także „Najlepszego SUV-a” wg magazynu „Car and Driver’s” w latach 2004-2006. Model ten produkowany jest w zakładzie Gumna Yajima w Ota w Japonii.

   Subaru Forester dostępny jest w jednej wersji nadwozia, którą stanowi 5-drzwiowy SUV. W przeciwieństwie do nowych modeli Imprezy i Tribeca, nowy Forester nie szokuje swoim wyglądem. Posiada wiele nawiązań do swojego poprzednika, a przemiana nastąpiła na drodze ewolucji, a nie rewolucji. Wygląd nadaje autu elegancji samochodów z wyższych klas. Jednak jak przystało na Subaru nie obyło się bez elementów podkreślających sportowy charakter. Jest nim przede wszystkim wlot powietrza na masce. Charakterystyczne dla marki cechy przedstawiają przednie reflektory oraz grill z dodatkową chromowaną listwą. Pozostałe elementy, jak relingi dachowe, nawiązują do aut typu kombi.

   Standardowym wyposażeniem w każdej wersji są poduszki powietrzne czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Dodatkowo każdy egzemplarz posiada system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, a także system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VDCS. Model ten nie został dotychczas poddany testom zderzeniowym przeprowadzanym przez organizację EuroNCAP.

   Konkurencję dla Subaru Forester stanowi Honda CR-V, Toyota Rav4, Land Rover Freelander, Suzuki Grand Vitara oraz Kia Sportage.
 

Forester najczęściej porównywany z

BMW X3
BMW X3
Honda CR-V
Honda CR-V
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Subaru XV
Subaru XV
Reklama