/  / Założenia do testów spalin w EU od 2017

Założenia do testów spalin w EU od 2017

null
null

W tym tygodniu wstępnie uzgodniono ogólne założenia dotyczące testów, jakim na terenie UE podlegać będą nowe samochody z silnikiem Diesla. Pomiary według harmonogramu mają wejść w życie od września 2017.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Przedstawiciele krajów UE zasiadający w komitecie technicznym TCMV zgodzili się wstępnie na wprowadzenie nowych wartości granicznych w pomiarach emisji spalin z silników Diesla, uwzględniając rzeczywiste warunki ruchu drogowego RDE (Real Driving Emissions). Regulacje mają być wprowadzane w dwóch etapach na przestrzeni kolejnych sześciu lat – poczynając od 1 września 2017.

Dwa etapy
Poczynając od tej właśnie daty – w przypadku nowych modeli osobowych ubiegających się o homologację na rynku europejskim – producenci będą mogli uzyskać różnicę w poziomie emisji tlenków azotu wynoszącą do maksymalnie 110% między wynikami testów drogowych RDE a badaniami, jakie przeprowadzono w warunkach laboratoryjnych (czyli do 168 mg/km). To dwa razy tyle, ile wynoszą obecne wartości NOx przewidziane unijnymi regulacjami według normy czystości EU6 (80 mg/km).

W przypadku samochodów starszych modeli przyjęty harmonogram przewiduje datę zgodności od września 2019.

I tak duża poprawa
W drugiej fazie różnica między rzeczywistymi a laboratoryjnymi wynikami pomiarów emisji NOx nie może przekroczyć 50% (120 mg/km). To założenie, które dla nowych modeli homologowanych obowiązywać ma od stycznia 2020, a w przypadku wszystkich nowych samochodów – od stycznia 2021.

Jak podkreśla Komisja Europejska, przyjęte w przepisach dopuszczalne odchylenia w wynikach emisji dla diesla między pomiarami w warunkach drogowych a laboratoryjnych i tak stanowią duży krok naprzód w porównaniu z obecną sytuacją, gdzie różnice dla NOx wynoszą według rzeczywistych danych średnio 400-500%.

Dany model samochodu – aby pomyślnie przejść proces homologacyjny – będzie musiał "zaliczyć" zarówno test toksyczności spalin w warunkach laboratoryjnych, jak również i podczas badania w cyklu drogowym, który odpowiadać ma wymogom rzeczywistej eksploatacji.

Następny krok
Projekt proponowanych regulacji zostanie teraz przesłany do analizy Parlamentowi Europejskiemu oraz Radzie Unii Europejskiej.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane