/  / Zaklinajmy kryzys

Zaklinajmy kryzys

Monika Szlafka/Toyota Bońkowscy|
null
© Toyota Bońkowscy
nullnull

Wpływ spowolnienia ekonomicznego odczuły wszystkie branże. W 2012 roku dotyczyło to również rynku motoryzacyjnego. W Polsce sprzedano o około 2,5% samochodów mniej niż w 2011.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jednak nie wszystkich dotknął kryzys. Toyota w Polsce zakończyła rok kalendarzowy 2012 na trzecim miejscu w rankingu rejestracji nowych samochodów. Jest to awans o dwie pozycje względem zeszłego roku. Toyota sprzedała niemal o 1 000 samochodów osobowych więcej niż przed rokiem, odnotowując wzrost rejestracji o 5,2% i wyraźnie zwiększając także udział rynkowy: w 2012 roku wyniósł on 7,3% wobec 6,8% w 2011.

W Wielkopolsce zdecydowanie najlepiej sprzedawała Toyota Bońkowscy, dealer z Komornik koło Poznania. W 2012 roku stacja znalazła aż o 52% więcej klientów na nowe auta niż w roku 2011. Co więcej, wyraźnie też wyprzedziła innych dealerów z Wielkopolski, sprzedając jeszcze raz tyle co inni (ponad 600 pojazdów).

Warto się zastanowić, czy rzeczywiście coraz węższą grupę Polaków stać na zakup nowego auta. Panuje powszechna opinia, że pogorszyła się sytuacja ekonomiczna wielu gospodarstw domowych. Media mówią o spadającym popycie, o zwiększonej skłonności do oszczędzania, o powściągliwości w zaciąganiu kredytów nawet tych uchodzących za najbardziej bezpieczne, jakimi są kredyty samochodowe.

A zatem „medialny” kryzys jest jak samospełniająca się przepowiednia. Odkładane decyzje zakupowe przez Kowalskiego, wydłużanie przez firmy czasu eksploatacji pojazdów są iluzoryczną oszczędnością. Ci pierwsi dołożą więcej, chcąc wymienić pojazd, a ci drudzy dokładają budżetów w bieżącej obsłudze floty i spadającej jej wartości.

Specjaliści twierdzą, że rok 2013 może być dla motoryzacji trudny, jeśli takie tendencje utrzymają się dłużej. "W 2012 roku zanotowaliśmy duży wzrost w marce Toyota. Było to spowodowane m.in. zmianami organizacyjnymi w przedsiębiorstwie, ale także koncentracji kilka lat temu na budowaniu systemów szybkiej i sprawnej obsługi serwisowej klientów flotowych, dla których mobilność jest determinantą powodzenia ich własnych biznesów. Głęboko wierzę, że inwestycja w ogromną liczbę samochodów zastępczych (blisko 80 sztuk w parku własnych pojazdów) przyniesie nam wzrosty właśnie w segmencie klientów flotowych. Kalkulacje opłacalności floty powyżej 4-5 lat eksploatacji nie mogą być dobre. Ponadto reprezentując Toyotę, dla której rok 2013 to prawdziwa inwazja modelowa, jestem spokojniejsza o przyszłość dealerstwa - podkreśla Dominika Bońkowska, właściciel salonu Toyota Bońkowscy w Komornikach koło Poznania.

Toyota będzie oferować dwie generacje Aurisa w Polsce

Toyota planuje wyraźny wzrost sprzedaży swoich modeli także w 2013 roku. Niemal co miesiąc będzie prezentować nowy model na rynku. Mówi Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Motor Poland: "Przeprowadzimy prawdziwą ofensywę w najbardziej istotnym segmencie w Polsce, w klasie kompaktów. 12-13 stycznia zadebiutował zupełnie nowy Auris, chwilę później pojawi się minivan Verso, następnie Auris w wersji hybrydowej, całkowicie nowa Corolla, a w drugiej połowie roku także Auris Touring Sports, czyli długo oczekiwane kombi w segmencie C. Tymi modelami, wspólnie z nadal oferowanym Aurisem Classic w niezwykle atrakcyjnej cenie, planujemy odzyskać pierwsze miejsce w Polsce na rynku samochodów kompaktowych".

"W segmencie Avensisa dla klienta indywidualnego już jesteśmy trudni do pobicia. Dobry stosunek jakości do ceny i nade wszystko wartości rezydualnej przysparza nam klientów. Yaris (nasz mistrz niezawodności i ekonomiki eksploatacyjnej) także sprzedaje się bardzo dobrze. To czego nam brakuje to segment środka. Z nowym Aurisem, od połowy roku także w nadwoziu kombi, mamy nadzieję, że ta sytuacja się zmieni - dodaje Dominika Bońkowska.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane