/  / Z perspektywy brązowego medalisty

Z perspektywy brązowego medalisty

IBRM Samar |
null
null

Maciej Stengert, dyrektor sprzedaży Bemo Motors: Skupiamy się na działaniach i wynikach firmy, wolumen jest drugorzędny. Bez niego jednak nie osiągniemy celów określonych przez importerów. Proszę mi wierzyć, w tym roku są one wygórowane…

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar: Grupa Bemo w najnowszym zestawieniu listy TOP50 zajęła trzecią pozycję. Dzięki czemu stało się to możliwe i jak firma zamierza utrzymać wysoką pozycję w rankingu?  

Maciej Stengert, dyrektor sprzedaży Bemo Motors: Zajęcie trzeciej pozycji nie było celem, ale wynikiem realizacji naszych zadań. Ta branża wymaga naprawdę dużo elastyczności, by móc podołać oczekiwaniom klientów, importerów i zrealizować własne cele. Kiedy uda się spełnić te trzy oczekiwania, to osiągane wyniki dają satysfakcję.

Jak duża jest dziś sieć dealerska Grupy Bemo i jakie są plany dalszego jej rozwoju?

Obecnie sieć Grupy Bemo tworzą marki: Ford, Volvo, Mitsubishi, Suzuki, Mazda, Mercedes oraz Peugeot. Jesteśmy w Poznaniu, Szczecinie, Warszawie, Łodzi i Koszalinie. Co do rozwoju, to czas pokaże.

Ile nowych aut osobowych i dostawczych grupa planuje sprzedać w 2016 roku?

Jak już wspomniałem, skupiamy się na działaniach i wynikach firmy, wolumen jest drugorzędny. Bez niego jednak nie osiągniemy celów określonych przez importerów. Proszę mi wierzyć, w tym roku są one wygórowane…

Czy firma będzie brała udział w konsolidacji polskiego rynku dealerskiego? Czy w planach są przejęcia, a może w grę wchodzi rozwój organiczny?  

W jakiś sposób już bierzemy udział w konsolidacji rynku dealerskiego. Obecnie obserwujemy go i analizujemy.

Jakie inwestycje grupa zamierza zrealizować w tym roku i kolejnych latach?

W tym roku skupiamy się na przystosowaniu istniejących obiektów do zmieniających się wymagań rynku jak i standardów.

Czy Grupa Bemo planuje pozyskać nowe marki aut? Jeśli tak, to jakie?

Obecnie w Polsce jest takie zagęszczenie sieci dealerskich, że trudno jest się „wbić” w jakąś nową markę. Czekamy, jak będzie okazja bądź interesująca propozycja, to ją rozważymy.
 
Która sfera działalności dealera: salon, serwis, sprzedaż kredytów i ubezpieczeń, itd. przynosi obecnie największe zyski?

W każdej marce wygląda to inaczej. Nie można mówić o zyskach bez sprzedaży samochodów, usług finansowych, serwisowych czy blacharskich. Każda sfera „zarabia” i jest dochodowa. Problem tkwi w kosztach i poziomie obrotów, które nie są jednakowe dla każdej lokalizacji i każdej marki. Są marki bliskie ideałowi –wymagające, ale i dochodowe. Kiedyś serwis pokrywał koszty prowadzenia działalności. Dziś, przy rozproszeniu rynku usług serwisowych, staje się to niemożliwe. Trzeba więc sięgać po nowe źródła dochodu.

A propos. Czy grupa jest rentowna? Jakle były wyniki finansowe w roku 2015? Jakie są prognozy na ten rok?

Grupa jest rentowna. Wyniki finansowe nie odbiegają od rynkowych. Jak będzie w tym roku, życie pokaże.


 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane