/  / Wzrost wartości KIA o 480%!

Wzrost wartości KIA o 480%!

null
© KIA
null

Jak wynika z niezależnego opracowania, wartość marki samochodów należącej do Kia Motors Corporation zwiększyła się na przestrzeni od roku 2007 aż o 480%. Obecnie wynosi ona około 5,4 miliarda dolarów.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Opublikowana niedawno lista "100 Najlepszych Marek Światowych Roku 2014" według agencji rankingowej Interbrands wskazuje, iż wartość marki należącej do Kia Motors Corporation od czasu przyjęcia w roku 2007 sfery designu za decydującą dla przyszłości firmy i mianowaniu Petera Schreyera na stanowisko prezydenta ds. designu i głównego stylisty wzrosła z poziomu 929 miliona do obecnie 5,4 miliarda dolarów (+480%).

Wzrost ten nieporównywalnie przewyższa średnią za ten sam okres czasu dla 11 producentów motoryzacyjnych sklasyfikowanych na liście Best Global Brands 2014.

Po raz pierwszy na dorocznej liście najcenniejszych marek światowych Kia znalazła się w roku 2012, zajmując tam 87. miejsce z wartością marki około 4,1 mld dolarów. Rok później Kia przeskoczyła cztery miejsca (na 83.) w następstwie przyrostu wartości o 15% – do 4,7 mld dolarów.

Rok ubiegły przyniósł kolejny 15-procentowy przyrost wartości marki Kia – do 5,4 mld dolarów, plasując firmę o kolejne 9 oczek wyżej, a więc na miejscu 74. Zgodnie z tegoroczną listą Interbrands, wzrost wartości marki Kia był ponad dwukrotnie wyższy w stosunku do średniego poziomu dla 100 klasyfikowanych firm/marek, który wyniósł "tylko" 7%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane