/  / Wyniki Skody wciąż rosną

Wyniki Skody wciąż rosną

Skoda|
null
© Skoda
null

Skoda nadal utrzymuje wzrost sprzedaży samochodów. Ilość dostaw w pierwszym półroczu wzrosła o 8,4% i wyniosła łącznie około 493 000 egzemplarzy.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Skoda odnotowuje coraz większą sprzedaż oraz polepszające się wyniki finansowe. Od stycznia do czerwca 2012 roku producent dostarczył aż 493 000 sztuk samochodów, co przekłada się na 8,4% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 6,6%, osiągając poziom 5,7 mld EUR. Zysk operacyjny pierwszego półrocza wzrósł o 9%, sięgając 449 mln EUR.

"Utrzymywana przez markę Skoda strategia wzrostu doprowadziła do bardzo korzystnych rezultatów w pierwszej połowie 2012 roku - mówi prezes Winfried Vahland. "Poprawiliśmy nasze dotychczasowe wyniki w niemal wszystkich regionach sprzedaży, tworząc tym samym dobrą podstawę do rozpoczęcia ofensywy w kolejnym półroczu".

"Druga połowa 2012 roku będzie niewątpliwym wyzwaniem dla branży motoryzacyjnej, głównie ze względu na sytuację gospodarczą".
   
Wzrost przychodów producenta w pierwszej połowie roku do poziomu 5,7 mld EUR (pierwsza połowa 2011: 5,4 mld EUR), podyktowany jest głównie zwiększeniem ilości dostaw samochodów oraz udziału w niemal wszystkich regionach sprzedaży.

W ramach trwającej ofensywy modelowej marki, w minionym półroczu producent zainwestował w swoje nowe produkty aż 217 mln EUR, w porównaniu z 80 mln EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku.

"W pierwszej połowie 2012 roku marka odnotowała korzystne wyniki finansowe oraz poczyniła niezbędne i bardzo ważne inwestycje na przyszłość - mówi Winfried Krause, dyrektor finansowy. "Było to możliwe dzięki rosnącym dostawom do klientów oraz efektywnemu zarządzaniu kosztami".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane