/  / Współpraca ponad granicami

Współpraca ponad granicami

null
© Renault
null

Nowe Renault Twingo oraz Smart Fortwo i Smart Forfour to pierwsze pojazdy, które w całości opracowano wspólnie siłami koncernu Daimler AG oraz aliansu Renault-Nissan. Wspólnych projektów będzie znacznie więcej.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Firmy Renault-Nissan i Daimler rozpoczęły współpracę w 2010 roku. Jej pierwotny zakres obejmował trzy projekty realizowane głównie w Europie. Współpraca firm uległa jednak czterokrotnemu rozszerzeniu i obejmuje dziś aż 12 projektów w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej.

"Globalna skala naszych wspólnych działań gwarantuje, że będą one dalej rozwijane. Planujemy pozostać partnerami na długi czas - podkreśla Carlos Ghosn, dyrektor generalny i prezes firmy Renault-Nissan. "Współpraca skróciła czas wprowadzenia produktu na rynek w przypadku ważnych premier pojazdów i stała się oczywistą przewagą strategiczną firm Renault i Nissan. Jesteśmy pewni naszej relacji w najbliższej przyszłości".

"Od momentu rozpoczęcia, czyli od 2010 roku, współpraca pozwoliła nam nie tylko zrealizować pierwotne zamierzenia, ale znacznie je przekroczyć. Nic się nie zmieni: nadal będziemy realizować wspólne projekty, które zapewniają zwycięski układ dla wszystkich zaangażowanych partnerów i tworzą wartość dla naszych klientów na całym świecie. Zdecydowanie mamy tu do czynienia ze współpracą, którą ze wszech miar warto kontynuować - dodaje Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.

Jak wspomniano na początku artykułu, alians Renault-Nissan i firma Daimler przygotowują się aktualnie do wprowadzenia na rynek pierwszych w całości wspólnie opracowanych pojazdów: nowej generacji Renault Twingo oraz Smarta Fortwo i Smarta Forfour. Samochody miejskie konstruowane są na bazie architektury napędu tylnego.

Model Fortwo montowany jest w zakładzie Smart we francuskim Hambach, natomiast linia produkcyjna Twingo oraz Smarta Forfour znajduje się w fabryce Renault w miejscowości Novo Mesto w Słowenii.

Z innych realizowanych wspólnie projektów warto przypomnieć, że we wrześniu firma Renault rozpoczęła dostawy silników wysokoprężnych 1.6 do nowych Mercedesów Klasy C oraz do Mercedesa Vito.

Renault dostarcza również 1-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z naturalnym napowietrzeniem oraz turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,9 litra do modeli Smart Forfour i Fortwo.

Z kolei w czerwcu ruszyła wspólna produkcja 2-litrowego, turbodoładowanego benzynowego silnika 4-cylindrowego w nowo przygotowanym zakładzie produkcji mechanizmów napędowych Nissana i Daimlera w amerykańskim Decherd (stan Tennessee).

Produkowane tam silniki będą początkowo montowane w europejskich wersjach samochodów Infiniti Q50 i Mercedes-Benz Klasy C.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane