/  / Ważne zmiany w planach produkcji autobusów Volvo

Ważne zmiany w planach produkcji autobusów Volvo

Volvo Buses|

W związku z niskim popytem i silną konkurencją na rynku w Europie Volvo Buses planuje obecnie skoncentrowanie europejskiej produkcji kompletnych autobusów w głównej fabryce firmy we Wrocławiu.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Planowana restrukturyzacja oznacza, że produkcja w fabryce Volvo Buses w szwedzkim Saffle zostanie zawieszona z końcem czerwca 2013 roku pod warunkiem, że do tego czasu zakończą się konieczne negocjacje ze związkami zawodowymi.

Około 330 stałych pracowników i około 60 konsultantów odczuje skutki zamknięcia.

Volvo Buses utrzyma funkcję obsługi posprzedażnej i wsparcia technicznego w Saffle, aby zapewnić nieprzerwanie dobre wsparcie dla klientów firmy na skandynawskim rynku, a także aby zaoferować lokalnie zatrudnienie. Celem jest rozwój tej działalności, aby objęła około 50 miejsc pracy.

“W ostatnich kilku latach popyt na nowe autobusy w Europie stale spada przy jednoczesnym znacznym nacisku na ceny, szczególnie na rynkach skandynawskich. Koncentrując produkcję kompletnych autobusów w jednej fabryce, możemy zredukować nasze koszty i w ten sposób odwrócić negatywny trend naszej zyskowności - wyjaśnia Hakan Karlsson, prezes Volvo Bus Corporation.

Volvo Buses ma znaczną nadwyżkę zdolności produkcyjnych w swoich europejskich fabrykach kompletnych autobusów mimo, iż pozycja firmy na rynku poprawiła się w ostatnim roku. Spółka szacuje, że wzrost wolumenu w Europie będzie pozostawał na niskim poziomie w nadchodzących latach i że nacisk na ceny będzie nadal miał miejsce.

Skupiając całą produkcję w znacznie większej fabryce w Polsce, Volvo Buses oczekuje, że uzyska efekt skali konieczny do zmierzenia się z coraz silniejszą konkurencją na rynku. Fabryka w Polsce ma czterokrotnie większe zdolności produkcyjne niż obiekt w Saffle.

“Wspólnie z załogą w Saffle i w Polsce zainwestowaliśmy w nowe modele autobusów miejskich i poprawiliśmy wydajność, ale niestety negatywny rozwój rynku w Europie zmusza nas do podjęcia tej decyzji, która dotyczy naszych pracowników w Saffle - mówi Karlsson.

Volvo Buses w Saffle rozpocznie teraz negocjacje ze związkami zawodowymi odnośnie relokacji produkcji.

“Jednocześnie będziemy sprawdzać możliwości znalezienia podobnego zatrudnienia w ramach Grupy Volvo - mówi prezes Volvo Bus Corporation.

Jeżeli produkcja zostanie przeniesiona, oczekuje się negatywnego wpływu na zysk operacyjny Grupy Volvo w czwartym kwartale tego roku w wysokości około 100 mln koron szwedzkich.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane