/  / W pogoni za rywalami

W pogoni za rywalami

IBRM Samar|
null
null

Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska: Pod względem liczby modeli daleko nam do Mercedesa, BMW, Audi czy Volvo. Może za kilka lat zmierzymy się z Lexusem. To wymaga dalszej rozbudowy sieci i nowych modeli, które Infiniti chce w najbliższych latach wprowadzić na rynek. Kiedy to się stanie, będziemy gotowi do walki z naszymi najbliższymi konkurentami.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: W tym roku sieć sprzedaży Infiniti w Polsce ma wzrosnąć z czterech do sześciu obiektów. Na jakim etapie jest obecnie budowa nowych autosalonów? Czy terminy zostaną dotrzymane?
 
Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska: Już za półtora tygodnia ruszy salon w Krakowie, właśnie rozpoczynamy budowę kolejnego obiektu w Poznaniu. Powinien zostać uruchomiony w wakacje. Na jesień zaplanowaliśmy oddanie do użytku placówki we Wrocławiu. Do końca roku ruszy ponadto sprzedaż w Gdańsku, choć jeszcze nie jest przesądzone, że będzie to nasz docelowy obiekt.
 
Na jakie efekty liczy spółka po rozbudowie sieci?
 
Brak wystarczającej liczby serwisów i punktów sprzedaży był coraz bardziej dotkliwy. Nie dla każdego było wygodnie przyjeżdżać do Warszawy czy Sosnowca. Nawet nasz program VIP Serwis, w ramach którego odbieramy od klienta samochód i odwozimy mu po naprawie, nie dla wszystkich jest korzystny. Dlatego wierzymy, że pojawienie się Infiniti w kolejnych dużych miastach przybliży markę klientom i oczywiście wpłynie na zwiększenie sprzedaży.
 
Czy poza wspomnianymi sześcioma lokalizacjami, chcielibyście uruchomić jeszcze gdzieś w Polsce kolejne salony i serwisy?
 
Budowa czterech nowych salonów w ciągu roku to bardzo duży wysiłek finansowy. Zanim pomyślimy o postawieniu kolejnych, musimy uzyskać odpowiedni zwrot z inwestycji. Przyznaję jednak, że bardzo obiecujące sygnały dochodzą nas z Polski wschodniej. Ta część Polski od zawsze była bliższa Infiniti. Wszystko bierze się stąd, że wielu mieszkańców tego regionu pracowało kiedyś w Stanach Zjednoczonych. Tam dobrze poznali markę zanim jeszcze trafiła ona do Europy. Uznanie i sentyment pozostały, dlatego mamy wielu klientów z Rzeszowa, Lublina czy Białegostoku. Są to regiony, gdzie widzimy duży potencjał dla marki na przyszłość.
 
Obecnie najlepiej sprzedają się modele Q50 i QX70. Budowa nowych salonów nie miałaby jednak sensu gdyby do oferty nie trafił nowy model Q30. Infiniti wiąże z nim nadzieje na zdecydowane zwiększenie sprzedaży.
 
To prawda. Kampania reklamowa Q30 ruszyła na początku marca, zbieramy teraz pierwsze zamówienia. Początek jest bardzo obiecujący, mamy ich już ponad dwadzieścia. W tym roku chcielibyśmy sprzedać 200-250 sztuk tego modelu. Pewnym zaskoczeniem jest dla nas fakt, że mimo iż jest to najmniejsze i najtańsze auto w ofercie, to zainteresowaniem klientów cieszą się na razie jego najlepiej wyposażone, najdroższe wersje.
 
A kiedy można oczekiwać polskiej premiery QX30?
 
Auto zadebiutuje w lipcu tego roku. Liczymy, że model ten, zbudowany na tej samej platformie co Q30, ma duże szanse na naszym rynku. Tym bardziej, ze reprezentuje dynamicznie rozwijający się w Polsce segment crossoverów.
 
Podczas targów Poznań Motor Show 2016 Infiniti pokazało Q60. Jakie miejsce zajmie on w gamie modelowej?   
 
To ważny dla nas model. W Poznaniu został pokazany dopiero drugi raz w Europie, tuż po premierze na targach genewskich. Q60 ma być ikoną, czyli flagowcem tworzącym wizerunek marki. Mówiąc innymi słowami, kiedy ludzie pomyślą „Infiniti” to przed oczami będą mieli właśnie to auto. Co dla nas bardzo ważne, pierwsze na świecie zamówienie na ten model wpłynęło z Polski. Klient wpłacił już zaliczkę i czeka na dostarczenie mu samochodu.
 
W 2015 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 378 sztuk Infiniti. Ile samochodów firma chciałaby sprzedać w tym roku?
 
Plan zakłada, że będzie to około 600 sztuk.
 
W ubiegłym roku rynek aut premium wzrósł o ponad 20 proc. Wierzy Pan w jego dalszy rozwój?
 
Wszystko wskazuje na to, że wzrost w tym roku będzie na poziomie podobnym do ubiegłorocznego. Gospodarka Polski rozwija się, firmy generują przychody, stać je na odświeżanie taboru. Co ważne, wielu przedsiębiorców wymienia dotychczasowe auta ze średniej półki właśnie na samochody z segmentu premium. Dla Polaków dobry samochód zawsze był wyrazem ich statusu społecznego. Mam wrażenie, że to przekonanie jeszcze się umacnia.
 
Mówi Pan dużo o firmach. To one głównie kupują?
 
Ponad 95 proc. naszych klientów stanowią przedsiębiorcy. Klienci indywidualni to jednostkowe przypadki. Często jest tak, że właściciele firm kupują u nas samochody dla swoich żon lub dzieci. Mamy kilka przypadków flot, które możemy nazwać flotami rodzinnymi, złożonymi z trzech różnych modeli. To dowodzi, że gdy ktoś raz zdecyduje się na Infiniti jego przekonanie do marki rośnie.
 
Czy Infiniti ma jakieś specjalne zachęty dla firm?
 
Na rynku rośnie popularność finansowania opartego na miesięcznej racie. Postawili na to wszyscy nasi konkurenci, my także szykujemy podobną ofertę we współpracy z Pekao Leasing. Będzie ona dostępna już w kwietniu. Dlaczego dopiero teraz? Infiniti nie było do tej pory postrzegane jako marka flotowa, bo po prostu nie mieliśmy odpowiednich samochodów. Może się to zmienić właśnie po wejściu na rynek modelu Q30. Jesteśmy już w kontakcie z dużymi partnerami z branży CFM, liczymy, że będzie to dla nas licząca się część rynku.
 
Czego może dokonać w najbliższych latach na polskim rynku Infiniti? Czy widzi się Pan w pierwszej czwórce marek premium?
 
Nie mierzymy tak wysoko.  Pod względem liczby modeli daleko nam do Mercedesa, BMW, Audi czy Volvo. Może za kilka lat zmierzymy się z Lexusem. To wymaga dalszej rozbudowy sieci i nowych modeli, które Infiniti chce w najbliższych latach wprowadzić na rynek. Kiedy to się stanie, będziemy gotowi do walki z naszymi najbliższymi konkurentami.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane