/  / VW zainwestuje we Wrześni ponad 3 mld zł

INWESTYCJE | VW zainwestuje we Wrześni ponad 3 mld zł

null
null

A jednak się udało. Pod koniec 2016 r. w podpoznańskim mieście ruszyć ma produkcja nowego Craftera. Od 2019 r. zakład będzie opuszczać 100 tys. samochodów rocznie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W czasach, gdy większość producentów samochodów zamyka fabryki i tnie zatrudnienie, takiej informacji nie można przecenić. Przedstawiciele koncernu Volkswagen ogłosili 18 marca, że produkcja nowej generacji samochodu dostawczego Volkswagen Crafter będzie prowadzona we Wrześni. - Planowane nakłady inwestycyjne wyniosą ponad 800 mln euro (3,38 mld zł - red), a zatrudnienie w fabryce znajdzie ponad 2 300 osób – stwierdził Jens Ocksen, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, odpowiedzialny za rozpoczęcie produkcji Craftera w Polsce, a od 1 kwietnia tego roku także prezes spółki Volkswagen Poznań.

Nowa fabryka zostanie zlokalizowana na powierzchni około 220 ha. W planach jest budowa lakierni, tłoczni oraz właściwej montowni samochodów. Początek prac budowlanych zaplanowano na koniec 2014 r. Produkcja ma ruszyć w IV kw. 2016 r. Docelowo od 2019 roku zakład powinno opuszczać rocznie 100 tys. samochodów. - Decyzja o produkcji tego modelu w Polsce wytyczy nowy kierunek w rozwoju lekkich samochodów użytkowych marki Volkswagen. Crafter nadaje się doskonale na wszystkie rosnące rynki zbytu na całym świecie. Dzięki niemu dokonamy dalszego ważnego kroku na drodze do stania się globalnym producentem – podkreślił Leif Östling, członek zarządu koncernu Volkswagen AG.

Zdaniem Pawła Gosa, eksperta Polskiej Izby Motoryzacji i prezesa zarządu spółki Exact Systems, wybór Polski na lokalizację nowej fabryki samochodów dostawczych koncernu Volkswagena potwierdza, że zarówno nasz kraj, jak i polski przemysł motoryzacyjny są bardzo atrakcyjnym rejonem dla inwestorów. - Silnie rozwinięty rynek części i komponentów składający się z ponad 600 fabryk i zapewniający sprawniejszą logistykę, niższe koszty transportu i pewniejszy łańcuch dostaw, to jedna z najważniejszych przewag naszej branży motoryzacyjnej. Rozbudowana po Mistrzostwach EURO 2012 infrastruktura drogowa, liczne zachęty podatkowe w ramach Specjalnych Stef Ekonomicznych też są mocnymi argumentami za wyborem naszego kraju. Jednocześnie inwestorów zagranicznych przyciąga wykwalifikowana kadra pracownicza, której koszty zatrudnienia są relatywnie niższe niż w Europie Zachodniej – podkreśla Paweł Gos.

Podkreśla on także, że w przypadku nowej fabryki we Wrześni języczkiem u wagi mogły okazać się też dobre dotychczasowe doświadczenia niemieckiego koncernu z działalności fabryki w podpoznańskim Antoninku, produkującej od 10 lat modele: Caddy i Transporter. Potwierdzają to wypowiedzi przedstawicieli niemieckiego koncernu. - Nasze doświadczenia z produkcji tego modelu w Polsce były wspaniałe. A tereny wokół Wrześni zapewniają idealne warunki gospodarcze, zaplecze infrastrukturalne oraz świetny rynek pracy - stwierdził Dr. Eckhard Scholz, prezes marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Warto przypomnieć, że korzenie działającej dziś w Poznaniu fabryki Volkswagena sięgają 1993 r. gdy powołano spółkę Joint Venture między VW a poznańską firmą „Tarpan”. W 1996 r. spółka Volkswagen Poznań została w całości przejęta przez niemiecki koncern Volkswagen, a rok później włączona w struktury marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Pod koniec 2013 r. fabryka zatrudniała 6 500 osób. W ubiegłym roku wyprodukowano tu 170,9 tys. lekkich samochodów użytkowych.




Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane