/  / Volvo w jaskini lwa

Volvo w jaskini lwa

null
© Volvo
null

Na rynku niemieckim – mocno zdominowanym przez rodzime marki – Volvo zanotowało w roku ubiegłym duży skok sprzedaży. Najchętniej kupowanym modelem Szwedów okazało się Volvo XC60.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W segmencie premium rynku niemieckiego – mocno zdominowanym przez rodzime marki spod znaku Audi, BMW oraz Mercedesa – Volvo zanotowało w minionym rok znaczący wzrost sprzedaży. W sumie zarejestrowano nad Renem prawie 32 000 samochodów producenta z kraju Trzech Koron. To daje wzrost o dynamice aż 16%. Dla porównania, cały rynek nowych osobówek w Niemczech zanotował wzrost o dynamice "tylko" 2,9%.

Dzięki osiągniętym rezultatom udział rynkowy przypadający na Volvo zwiększył się w Niemczech z 0,9% do około 1,1%.

Najpopularniejszym modelem w gamie Volvo okazało się XC60, które uzyskało wynik prawie 11 300 egzemplarzy (+28,5%). Na miejscu drugim listy ulokowała się gama V40 (8 700 rejestracji; +32,9%), natomiast trzecie było V60 (4 600 sztuk; +20%).

Apetyt Volvo rośnie

W roku bieżącym generalny importer Volvo w Niemczech celuje w wynik na poziomie około 1,2% udziału rynkowego. W osiągnięciu wspomnianego celu pomóc mają nowości takie jak Volvo XC90 po zmianach generacyjnych oraz V60/S60 w wersji Cross Country, jak również dalszy rozwój gamy silnikowej Drive-E.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane