/  / Volvo rzuca rywalom rękawicę

Volvo rzuca rywalom rękawicę

IBRM Samar|
null
null

Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland: Polestar jest dla nas uzupełnieniem oferty, a nie kolejną odmianą wolumenową. Są to krótkie, limitowane wersje. Charakteryzują się dodatkową wartością kolekcjonerską oraz prawdziwie sportowymi osiągami. Na dużych rynkach liczone w setkach egzemplarzy, na mniejszych – w dziesiątkach. Ale to dopiero początek. Patrząc na rosnące zainteresowanie na rynku, jesteśmy spokojni o to, że liczby te będą rosły.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar:Volvo przejęło niedawno pełną kontrolę nad firmą Polestar. Marka ta ma stać się nazwą używaną w odniesieniu do specjalnych wersji modeli o wysokich osiągach – podobnie jak np. robi to Mercedes ze znaczkiem AMG, BMW z serią M czy Audi z RS. Czy Volvo postanowiło zamknąć usta krytykom mówiącym, że marka bez wersji specjalnych nie może aspirować do segmentu premium?

Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland:  Nie mamy ambicji włączania się w bezpośrednią wojnę na liczbę koni z niemiecką konkurencją. To nie jest zgodne z filozofią naszej marki. Chcemy jednak zaoferować klientom samochody o świetnych osiągach w odrębnej, ekskluzywnej edycji wybranych modeli sygnowanej Polestar. Ten znak to także pakiety optymalizujące moc silnika i pracę skrzyni biegów, a w przyszłości będą to dodatkowo pakiety stylizacyjne.

Volvo już od kilkunastu lat współpracuje z firmą Polestar. Co zmieni zatem przejęcie tej firmy?

Polestar od lat zajmuje się modyfikacją wyłącznie aut Volvo. Całkowite przejęcie tej firmy przez Volvo jest naturalnym zacieśnieniem i kontynuacją tej udanej współpracy.

Na jaki efekt liczycie decydując się na wdrożenie do produkcji wersji specjalnych oznaczonych logo Polestar?

Cała gama modelowa Volvo zmienia się bardzo dynamicznie, jesteśmy obecnie w trakcie gruntownej transformacji, której zwiastunem jest nowy flagowy model XC90. W ciągu czterech lat wymienimy wszystkie modele w ofercie, a najnowszy, wspomniany samochód będzie wtedy najstarszym autem w naszej gamie. Powstaną także modele Polestar budowane zgodnie z filozofią Volvo: świetne osiągi, przy niskim spalaniu i jak najmniejszym obciążeniu środowiska naturalnego.

Czym będą wyróżniały się te auta na rynku?

Samochody Polestar wyróżniają się osiągami i wyglądem. Obecne Volvo S60 Polestar ma moc 350 KM i osiąga setkę w 4,9 s. W przyszłości osiągi kolejnych nowych modeli mają być jeszcze lepsze. Samochody Polestar mają zupełnie inne zawieszenie sportowe, kute felgi, zmodyfikowane skrzynie biegów, wydech, układ dolotowy, inne siedzenia oraz mnóstwo smaczków stylistycznych, które sprawiają, że trudno pomylić je z jakimkolwiek innym autem na rynku.

Jakie modele (i kiedy) pojawią się na rynku? W jakich krajach?

Nie podajemy jeszcze harmonogramu premier.

O jakim poziomie sprzedaży aut ze znakiem Polestar myśli Volvo?

Z całą pewnością Polestar jest dla nas jedynie uzupełnieniem oferty, a nie kolejną odmianą wolumenową. Są to krótkie, limitowane wersje. Charakteryzują się dodatkową wartością kolekcjonerską oraz prawdziwie sportowymi osiągami. Na dużych rynkach liczone w setkach egzemplarzy, na mniejszych – w dziesiątkach. Ale to dopiero początek. Patrząc na rosnące zainteresowanie na rynku, jesteśmy spokojni o to, że liczby te będą rosły.

Kiedy Volvo Polestar będzie dostępne w Polsce? Jakie modele w wersji specjalnej trafią do naszego kraju?

Jeszcze w tym roku do Polski trafi seria pięciu samochodów. W przyszłym roku – około 20. Na początek zaoferujemy model S60 Polestar.

O ile będą droższe te auta w stosunku do standardowej oferty Volvo?

Volvo S60 Polestar będzie kosztowało około 350 tys. zł. Dla porównania najmocniejsza odmiana Volvo S60 T6 AWD Summum z pakietem R-Design to wydatek rzędu 230 tys. zł.

Marka Polestar ma umocnić pozycję Volvo na rynku aut wyższej półki. A jaka jest państwa definicja samochodu marki premium?

Marka premium musi posiadać szereg cech, dla których klienci są gotowi zapłacić za auto więcej, niż za modele marek wolumenowych. Są to m.in.: wysoka jakość wykonania, odpowiednia stylistyka, dbałość o detale, poziom bezpieczeństwa i komfortu, właściwości jezdne, liczne opcje wyposażenia dodatkowego oraz sam wizerunek marki. To ostatnie kryterium jest najtrudniejsze do zdefiniowania, ale bardzo ważne. Wiele marek wolumenowych zaoferowało drogie, luksusowe limuzyny, co zakończyło się rynkową klapą.

Volvo mieści się w definicji auta premium?

Od wielu lat umacniamy swoją pozycję w motoryzacyjnym segmencie premium. W ubiegłym roku przekonaliśmy niemal 6 tysięcy polskich klientów, że jesteśmy marką z wyższej półki i że warto kupić auto marki Volvo.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane