/  / Volvo przechodzi na autobusy hybrydowe

Volvo przechodzi na autobusy hybrydowe

Volvo Buses|
null
© Volvo Buses
null

Volvo Buses skupia się obecnie na autobusach hybrydowych dla miast w Europie. Od 2014 r. firma będzie oferować na rynku europejskim swoje kompletne niskopodłogowe autobusy miejskie tylko w wersji hybrydowej. Co więcej, Volvo rozszerza swój asortyment modeli hybrydowych o autobusy przegubowe.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Jesteśmy przekonani, iż nasz autobus hybrydowy jest najlepszym rozwiązaniem dla naszych klientów, pasażerów i ogółu społeczeństwa, ponieważ w ten sposób przyczyniamy się do poprawy stanu środowiska w naszych miastach. Przy oszczędności paliwa rzędu 39%, co przekłada się na równie duże obniżenie emisji CO2, jest ono lepsze niż wszystkie pozostałe rozwiązania dla ruchu miejskiego dostępne dziś na rynku - uważa Noel Reculet, Senior Vice President, Volvo Buses Europe.

"Volvo chce stać na czele zmian na bardziej ekonomiczny, cichszy i czystszy system transportu publicznego. Dlatego właśnie koncentrujemy się tak intensywnie na dalszym rozwoju technologii hybrydowej. W rzeczywistości od 2014 r. nie będziemy już oferować w Europie zasilanych wyłącznie dieslem kompletnych niskopodłogowych autobusów miejskich".

Hybrydowy autobus marki Volvo zgodny z Euro 6 będzie także oferowany w wersji przegubowej. Model ten istotnie wzmocni ofertę produktową firmy.

"Wiemy, że istnieje znaczne zapotrzebowanie na hybrydowe autobusy przegubowe. Ten nowy 18-metrowy autobus zapewni oszczędność paliwa porównywalną z oszczędnością gwarantowaną przez Volvo 7900 Hybrid i będzie w stanie przewieźć co najmniej 150 pasażerów. Oznacza to, iż przewoźnicy będą mogli jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i emisje na jednego pasażera - wyjaśnia Reculet.

Nowy, lżejszy 5-litrowy silnik 240 KM firmy Volvo zgodny z Euro 6 będzie nowym silnikiem Diesla dla hybrydowego układu napędowego. Nawet z obecnym 5-litrowym silnikiem Volvo 7900 Hybrid jest lepszy niż standardowy autobus Euro 6 z silnikiem Diesla.

Hybryda jest pierwszym krokiem
Równocześnie z pracami nad zoptymalizowaniem technologii hybrydowej w istniejących autobusach Volvo pracuje nad hybrydą typu plug-in, w której akumulatory są ładowane za pomocą sieci zasilającej. Technologia ta, która pozwala zaoszczędzić do 60 procent energii, zostanie przetestowana w warunkach rzeczywistych w Goeteborgu wiosną przyszłego roku.

Autobusy Volvo zasilane wyłącznie prądem są już w użytku w Chinach, a Kanada właśnie je testuje.

"Technologia hybrydowa jest pierwszym ważnym krokiem na drodze do osiągnięcia ruchu autobusowego całkowicie wolnego od paliw kopalnych. Jako, że coraz więcej klientów przekonuje się o tym, że technologia się sprawdza, spodziewamy się rosnącego popytu. Hybrydy i pojazdy elektryczne będą stanowić coraz większą część naszego asortymentu w przyszłości - podkreśla specjalista.

Historia sukcesu autobusów hybrydowych Volvo
Od czasu, gdy firma Volvo Buses rozpoczęła produkcję autobusów hybrydowych w 2010 r., popyt na nie stale rośnie. Do tej pory sprzedano ponad 800 autobusów w 20 krajach, co czyni Volvo wiodącym dostawcą autobusów hybrydowych w Europie.

Ten sukces komercyjny wynika z wysokiej energooszczędności hybryd i ich właściwości przyjaznych środowisku: Volvo 7900 Hybrid oferuje do 39% mniejsze zużycie paliwa i oddziaływanie na środowisko niż analogiczna wersja typu diesel, i o połowę mniejszą emisję tlenku azotu oraz cząstek stałych.

Ponadto, pod względem niezawodności i sprawności hybryda oferuje taką samą jakość jak autobusy Volvo z silnikiem Diesla.

Autobus hybrydowy marki Volvo jest wyposażony w silnik Diesla, który jest mniejszy od zwykle stosowanych, a oprócz tego w silnik elektryczny. Energia generowana podczas hamowania jest odzyskiwana i magazynowana, co pomaga radykalnie obniżyć zużycie paliwa.

Na przystankach silnik Diesla wyłącza się całkowicie, a autobus napędzany elektrycznie odjeżdża z przystanku cicho, nie emitując żadnych spalin.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane