/  / Volvo liderem rejestracji kratek w segmencie premium

Volvo liderem rejestracji kratek w segmencie premium

VOLVO|
null
© Volvo
null

Zakończył się okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody osobowe z homologacją ciężarową przy pełnym odliczeniu VAT przez przedsiębiorców. Najwięcej takich aut w segmencie premium sprzedało Volvo. Cały pierwszy kwartał zakończył się dla marki wzrostem o ponad 68%.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody z tzw. kratką, był pozytywnym bodźcem dla całej branży motoryzacyjnej w Polsce. Nasza firma jako pierwsza ruszyła z kampanią zachęcającą do zakupu takich aut, kilka tygodni przed konkurencją – podkreśla Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.

"To posunięcie bardzo się opłaciło. Sprzedaliśmy najwięcej aut z homologacją ciężarową w całym segmencie premium. Porównując sprzedaż w pierwszym kwartale 2014 roku do tego samego okresu ubiegłego roku, nasz wzrost sprzedaży wyniósł ponad 68%. Cały rynek samochodowy w Polsce wzrósł o 29%, co oznacza, że nasza dynamika wzrostu była znacznie większa".

Od 1 stycznia do 30 marca bieżącego roku zarejestrowano w Polsce łącznie 2 166 aut Volvo. Tym samym Volvo wskoczyło na 14. lokatę najpopularniejszych marek samochodów nad Wisłą.

Wśród sprzedawców samochodów z homologacją ciężarową Volvo jest liderem w segmencie premium. Tylko czterech producentów w Polsce zarejestrowało więcej pojazdów z homologacja ciężarową i są to marki wolumenowe.

Podsumowanie rejestracji kratek w pierwszym kwartale

Największym hitem Volvo wśród modeli z homologacją ciężarową było XC60 (987 sztuk). Na drugim miejscu znalazło się Volvo XC70 (114 sztuk). Kompaktowych V40 z kratką wyjechało na polskie drogi 109 sztuk, a do tego należy jeszcze doliczyć 76 egzemplarzy Volvo V40 Cross Country.

Powrót homologacji spowodował też wzrost zainteresowania najstarszym modelem w ofercie, czyli XC90 (69 rejestracji). Sprzedano też 45 "ciężarowych" V60 oraz 12 egzemplarzy V70.

"Dobre otwarcie roku było dla nas bardzo ważnym elementem strategii biznesowej. Patrzymy z optymizmem na pozostałe trzy kwartały. Przepisy podatkowe będą dla firm kupujących samochody korzystniejsze niż te, które obowiązywały do końca 2013 roku. Obserwujemy też pozytywne nastroje konsumenckie, co powinno przełożyć się na decyzje zakupowe. Naszym zdaniem bieżący rok będzie dobrym okresem dla nas, ale także dla całej branży motoryzacyjnej w Polsce - podsumowuje Arkadiusz Nowiński.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane