/  / Volkswagen ze wzrostem sprzedaży

Volkswagen ze wzrostem sprzedaży

Volkswagen|

Od stycznia do końca kwietnia 2014 roku sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Europie wzrosła do 104.900 sztuk lekkich samochodów dostawczych (I-IV 2013: 97.800; +7,2 procent). W Polsce w okresie od stycznia do końca kwietnia sprzedano 2.039 użytkowych Volkswagenów, to o 32,00 procent więcej niż w tym samym okresie w 2013 roku. Na świecie sprzedanych zostało 166.000 pojazdów, o 2,4 procent mniej, niż rok wcześniej (I-IV 2013: 170.100).

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W Polsce w pierwszych czterech miesiącach tego roku sprzedano 2.039 nowych samochodów użytkowych marki Volkswagen. Wynik ten jest o 32,00 procent lepszy, niż w analogicznym okresie w minionym roku (I-IV 2013: 1.543 szt.). Udział w rynku wzrósł do 11,5 procent (I-IV 2013: 10,7 procent). Największą popularnością w tym okresie cieszyły się Caddy (1.022 sztuk; +58%) oraz T5 (570 szt.; +25%).

Na zachodnioeuropejskich rynkach sprzedaż użytkowych Volkswagenów wzrosła od stycznia do kwietnia 2014 roku o 7,4 procent i wyniosła 92.300 sztuk (2013: 85.900).

W Niemczech marka Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowała wzrost sprzedaży o 3,3 procent do 34.300 pojazdów (2013: 33.200). Znaczne zwiększenie sprzedaży zarejestrowano w Wielkiej Brytanii (+19,5 procent, 15.250 samochodów; 2013: 12.800) oraz w Hiszpanii (+43,4 procent, 3.000 pojazdów; 2013: 2.100).

W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 5,8 procent do 12.600 samochodów (2013: 11.900). Sprzedaż zwiększyła się także w regionie Afryki, gdzie nabywców znalazło 6.500 użytkowych Volkswagenów (2013: 6.300; +2,6 procent), w regionie Azji i Pacyfiku – 6.950 aut (2013: 6.200; +12,3 procent) oraz na rynku meksykańskim, gdzie sprzedanych zostało 3.600 lekkich samochodów użytkowych (styczeń – kwiecień 2013: 2.900; +24,2 procent).

W Ameryce Południowej sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 22,9 procent do 37.500 sztuk (2013: 48.600). Przyczyniła się do tego nie tylko trudna sytuacja gospodarcza w tym regionie, lecz także zaprzestanie produkcji serii T2 w Brazylii.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane