/  / Volkswagen przycina inwestycje

Volkswagen przycina inwestycje

null
© Volkswagen
null

Volkswagen zmniejsza poziom wydatków inwestycyjnych. Ale np. nowa fabryka Craftera w Polsce zostanie dokończona zgodnie z planem.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Koncern Volkswagen dopasowuje swoje działania inwestycyjne w obszarze samochodów do aktualnej sytuacji. Nakłady na inwestycje rzeczowe planowane na przyszły rok mogą wynieść maksymalnie 12 miliardów euro. W poprzednich okresach planowana wartość wynosiła 13 miliardów euro rocznie.

"Przechodzimy przez okres zmienności i niepewności, musimy się z tym zmierzyć - wyjaśnia Matthias Müller, prezes zarządu Volkswagen AG. "Będziemy ustalać priorytety dla wszystkich planowanych inwestycji i wydatków. Co nie jest absolutnie konieczne, zostanie zgodnie z zapowiedziami skreślone lub zrealizowane później".

Müller oświadczył w związku z tym, że wydatki na alternatywne napędy powinny zostać zwiększone w przyszłym roku o 100 milionów euro. "Nie popełnimy błędu polegającego na takim oszczędzaniu, które zagrażałoby naszej przyszłości. Dlatego nadal zamierzamy zwiększać wydatki na rozwój pojazdów elektrycznych i cyfryzacji - powiedział Müller.

Na pierwszym planie nadal pozostaje szybki rozwój elektrycznych źródeł napędu w markach Volkswagen Samochody Osobowe, Audi oraz w Porsche.

Fabryka we Wrześni
Duża część inwestycji rzeczowych jest przeznaczana na nowe produkty, dalszy rozwój konstrukcji modułowych oraz na dokończenie prac związanych z rozszerzeniem możliwości produkcyjnych. Chodzi na przykład o nowe modele – jak Volkswagen Golf kolejnej generacji czy Audi Q5, o nową fabrykę Craftera w Polsce czy inwestycje w modułowe konstrukcje w obszarze aut elektrycznych.

Około połowa z inwestycji rzeczowych przypadnie na 28 zakładów koncernu znajdujących się w Niemczech.

Następca VW Phaetona
Müller wymienił ponadto pierwsze przykładowe projekty, w wypadku których nakłady zostaną przesunięte lub cofnięte. I tak, nie dojdzie do budowy planowanego centrum designu w Wolfsburgu; pozwoli to zaoszczędzić 100 milionów euro. Poza tym rozważona zostanie budowa lakierni w Meksyku.

Jeśli chodzi o nowe produkty, nastąpi przesunięcie produkcji następcy Phaetona, który będzie miał wyłącznie elektryczny napęd.

"W ciągu najbliższych tygodni rozważymy kolejne wydatki i jeśli będzie taka potrzeba zrezygnujemy z nich lub opóźnimy ich realizację, nie narażając jednak naszej przyszłej konkurencyjności - oświadczył Müller. „Wspólnie z przedstawicielami rady zakładowej nadal będziemy robić wszystko, by utrzymać stałą załogę".

Nie ujęte w bilansie – a tym samym nie ujęte w przytoczonych liczbach – są wspólne przedsiębiorstwa (spółki) w Chinach. Spółki te w 2016 roku planują inwestycje na zapowiedzianym wcześniej poziomie i wydatki w wysokości 4,4 miliarda euro. Inwestycje te będą finansowane ze środków własnych tych przedsiębiorstw.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane