/  / Volkswagen musi się zmienić

Volkswagen musi się zmienić

null
© Volkswagen
null

Koncern z Wolfsburga – nadal odczuwający bolesne skutki afery Dieselgate – uchwalił nową strategię rozwoju. Ma ona zapoczątkować największy proces zmian w historii Volkswagena.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.

Jedną z podstaw nowej strategii koncernu jest transformacja głównego obszaru działalności Volkswagena, czyli produkcji samochodów i jego głęboka przebudowa służąca przygotowaniu do nowej ery w transporcie. W jej ramach poszczególne marki grupy mają jeszcze bardziej różnić się od siebie, a gama modeli oraz silników zostanie zweryfikowana pod kątem najatrakcyjniejszych segmentów rynku, obiecujących największy wzrost.

Rentowność będzie też kluczem przy weryfikacji 340 modeli i wersji dostępnych dzisiaj w ramach koncernu; proces ten będzie uwzględniał regionalną specyfikę rynków i potrzeb klientów.

Akcent na pojazdy elektryczne
Szczególną uwagę Volkswagen poświęca samochodom elektrycznym i planuje w ich przypadku wielką ofensywę – w ciągu 10 lat na rynku ma się pojawić ponad 30 pojazdów elektrycznych napędzanych wyłącznie energią pochodzącą z akumulatorów (BEV). Udział tego rodzaju pojazdów w światowym rynku aut osobowych może wynieść według prognoz koncernu około 1/4.

Sam koncern Volkswagen zamierza do 2025 roku sprzedawać od dwóch do trzech milionów samochodów elektrycznych typu BEV. Oznacza to udział w wysokości 20-25% w całej spodziewanej sprzedaży.

Chiny i Ameryka Północna
Ponadto w ramach polityki zyskownego wzrostu Volkswagen zamierza zmodyfikować konstrukcje aut w oparciu o platformy modułowe tak, by uprościć zarówno proces rozwoju aut, jak i ich produkcji, zwiększyć wydajność, a przez to jeszcze lepiej wykorzystać zalety tego systemu.

Kontynuowana będzie zapoczątkowana właśnie strategia regionalnego wzrostu na szczególnie atrakcyjnych rynkach. Koncern Volkswagen potwierdza ogłoszone niedawno plany dotyczące ekspansji i inwestycji w Ameryce Północnej, a także program rozbudowy swojej działalności w Chinach. W ważnym zwłaszcza w Azji segmencie niedrogich samochodów grupa zamierza prowadzić działalność wraz z regionalnymi partnerami. Rozmowy na ten temat są zaawansowane.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane