/  / Ulubione marki dealerów w Polsce

Ulubione marki dealerów w Polsce

null
nullnull

Oto wyniki 9. edycji "Badania satysfakcji dealerów samochodowych". Najwyższe noty w sieci dealerskiej wystawiono markom azjatyckim, z których dwie pierwsze to importerzy o japońskich korzeniach.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Mazda i Toyota znalazły się na czele 9. "Badania satysfakcji dealerów samochodowych". Na podium wskoczyła także koreańska KIA. Cytowany raport to owoc pracy firmy DCG Dealer Consulting pod patronatem merytorycznym EY.

Wyniki potwierdzają dotychczasowe mocne pozycje poszczególnych marek i stabilność zaufania dealerów do importerów. Celem badania – prowadzonego corocznie od roku 2007 – jest analiza partnerskich relacji na linii dealer-importer.

Ocena satysfakcji dealerskiej obejmowała trzy obszary, które miały wpływ na stanowisko wobec współpracy z importerem. Pierwszy z nich stanowiła ocena produktów oferowanych przez importera i ich jakość, niezawodność, dostępność oraz konkurencyjność oferty rynkowej z punktu widzenia klienta. Drugi – najistotniejszy obszar – obejmował współpracę związaną ściśle z polityką importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. Wzięto tu pod uwagę takie elementy jak atrakcyjność umowy dealerskiej, ocenę dochodowości prowadzenia stacji, konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu.

Ostatni, trzeci obszar obejmował zaś ocenę importera jako firmy, która funkcjonuje na polskim rynku, zatrudnia konkretnych ludzi na określonych stanowiskach, prowadzi własną politykę rynkową i posiada własną, specyficzną kulturę organizacyjną.

"Tegoroczne wyniki w zdecydowany sposób pokazują pozytywny trend wzrostowy, jeśli chodzi o poziom satysfakcji dealerskiej. Co prawda średni poziom jakości współpracy wzrósł stosunkowo niewiele (z poziomu 3,34 do 3,36), jednakże z 26 sklasyfikowanych marek aż 17 uzyskało wyższe oceny. Pokazuje to, że poprawa jakości współpracy występuje w znacznej większości marek, a bardziej widoczny wzrost średniego wyniku nie jest generowany jedynie przez spektakularne wahania - komentuje wynik badania Leszek Lerch, Partner EY i Lider Grupy Doradztwa dla Branży Motoryzacyjnej w Polsce.

"W tegorocznym badaniu nie odnotowaliśmy aż tak spektakularnych wahań w ocenach poszczególnych marek jak w roku ubiegłym. Da się wręcz zauważyć, że wyniki utrwalają dotychczasowe pozycje poszczególnych marek".

Ranking marek
Już trzeci raz z rzędu dwie japońskie marki uplasowały się na samym szczycie zestawienia. Mazda – z rekordowym w historii wynikiem 4,44 – utrzymała pozycję lidera, zaś miejsce drugie ponownie przypadło Toyocie (wynik 4,33).

"Warto zaznaczyć, że nota Toyoty to wynik, który jeszcze w 2015 r. dałby marce z Japonii zwycięstwo w badaniu. Kolejne miejsca zajęły KIA oraz Subaru, również ocenione powyżej 4,00. Druga marka po zeszłorocznym, spektakularnym awansie aż o dziesięć pozycji zdołała utrzymać w tej edycji wysoką, czwartą lokatę - podkreśla Krzysztof Romański, Partner w DCG Dealer Consulting.

"Wśród piętnastu najlepiej ocenianych marek w TOP 15 noty importerów są coraz bardziej stabilne. Na uwagę zasługuje wzrost oceny koncernu Renault i obu jego marek (Renault i Dacia), które odnotowały awanse o pięć i cztery pozycje. W Grupie Volkswagena niewielki wzrost odnotowało Audi oraz Volkswagen, spadki zaś Skoda oraz SEAT. Na niższym poziomie niż przed rokiem dealerzy ocenili także współpracę z Mercedesem oraz Suzuki. Niewielkie wzrosty odnotowały Opel, Ford oraz Fiat. Pierwszą piętnastkę zamyka w tym roku awansujący o trzy pozycje Volkswagen - zauważa ekspert.

Oceniono 26 marek
9. "Niezależne Badanie Satysfakcji Dealerów Samochodowych" zostało przeprowadzone w okresie kwiecień-maj 2016 r. Wzięli w nim udział właściciele, a także osoby zarządzające stacjami dealerskimi sprzedającymi samochody osobowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.

W badaniu uzyskano 372 ankiety 26 następujących marek: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, KIA, Lancia, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen oraz Volvo.

POLECAMY TEŻ:
Nagrody Rynku Dealerskiego 2016
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane