/  / Uczyli dealerów, jak zarabiać więcej na sprzedaży i serwisie

Uczyli dealerów, jak zarabiać więcej na sprzedaży i serwisie

null
© DCG
null

Ponad 220 uczestników rynku dealerskiego wzięło udział w Warsztatach Rentowności Salon & Serwis 2013, które odbyły się w podwarszawskiej Jachrance.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Organizatorem szkolenia było DCG Dealer Consulting, wydawca miesięcznika "Dealer". Warsztaty podzielono na dwie równoległe sesje: serwisową i sprzedażową.

Pierwszą prowadził szef międzynarodowego zespołu konsultantów ASE Global, Brytyjczyk Steve Hopewell. O tym, jak podnieść rentowność sprzedaży, opowiadał zaś założyciel firmy Driving Sales, Amerykanin z Doliny Krzemowej, Jared Hamilton.

Na całodniowe 4-sesyjne szkolenie zjechało do Jachranki 25 listopada około 220 uczestników branży dealerskiej, głównie szefów serwisów i dyrektorów sprzedaży.

Obydwaj prowadzący przez ponad 6 godzin tłumaczyli i zdradzali reprezentantom polskich dealerstw, w jaki sposób radzić sobie z rentownością swoich firm w dzisiejszych czasach. Całość obrazowali licznymi przykładami ze swoich rodzimych rynków.

Steve Hopewell opowiadał m.in. o tym, w jaki sposób zarządzać najważniejszymi wskaźnikami w autoryzowanym serwisie, co zrobić, żeby maksymalizować sprzedaż roboczogodziny na zlecenie i jak krok po kroku zbudować własne, profesjonalne dealerskie call-center.

Jared Hamilton pokazał, jak można "zero-jedynkowo" obliczyć opłacalność tworzenia w dealerstwie osobnego działu Bussines Development Center, w jaki sposób zdobywać klientów na samochody w internecie, a nawet to, jak policzyć zwrot z inwestycji w kampanię reklamową w Google.

"Jak to możliwe, że jedynie około 10% naszych pracowników zajmuje się skuteczną obsługą klientów on-line, skoro z internetu korzysta przy wyborze nowego samochodu średnio 90% naszych klientów? - pytał retorycznie Hamilton. I wyjaśniał, jak rozwiązać ten problem nie tylko bez finansowych inwestycji, ale i ograniczając koszty.

Współorganizatorem szkolenia Warsztaty Rentowności Salon & Serwis 2013 był dostawca olejów samochodowych Platinum Oil. Partnerami projektu były firmy Mostva, PPG Industries i Vector Polska.

Kolejna edycja warsztatów odbędzie się jesienią przyszłego roku.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane