/  / Trudny początek po roku sukcesów

Trudny początek po roku sukcesów

IBRM Samar|
null
null

BMW Group Polska miała powody do zadowolenia. W 2014 roku marki BMW, Mini oraz motocykle z biało-niebieską szachownicą znacząco zwiększyły w Polsce sprzedaż. Ten rok grupa zaczęła od spadków liczby rejestracji. Producent nie zamierza jednak łatwo oddać pola rywalom.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Niemiecki koncern zakończył 2014 r. jako lider rynku samochodów premium. Na drogi wyjechało 7 715 nowych aut marki BMW, o ponad 23 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego). Najpopularniejszymi modelami okazały się: BMW X5 (1 404 zarejestrowane samochody) oraz BMW X3 (1 398 rejestracji). Na trzecim miejscu uplasowały się limuzyny BMW serii 5 – było to 1 096 rejestracji. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, na dobre wyniki złożyły się także wprowadzone na rynek nowości. Ofertę pojazdów tzw. segmentu SAV (Sports Activity Vehicles) poszerzono o model BMW X4, który od chwili swojej premiery w połowie roku zyskał uznanie 361 kierowców. Warto dodać, że BMW zostało liderem na krajowym rynku samochodów elektrycznych. W 2014 r. Polacy kupili i zarejestrowali 42 sztuki modelu BMW I3, na 83 sztuki wszystkich osobowych aut na prąd zapisanych w bazach danych wydziałów Komunikacji.

W ubiegłym roku Polacy kupili i zarejestrowali także 901 sztuk Mini, o 15 proc, więcej niż w roku 2013. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, tak dobry wynik marka zawdzięcza m.in. wejściu na rynek nowej generacji podstawowego modelu tej marki, a później jego pięciodrzwiowej wersji. Najpopularniejszym modelem w 2014 r. po raz kolejny było Mini Countryman z 499 nowymi autami na polskich drogach.

Zadowolenia nie kryją także przedstawiciele BMW Motorrad, czyli działu zajmującego się sprzedażą jednośladów. Ubiegły rok koncern zamknął liczbą 982 zarejestrowanych motocykli, co oznacza wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o 29 proc. BMW chwali się, że marka zdobyła 23,5 proc. udziału w rynku motocykli z silnikami o pojemności ponad 500 cm3, zaś dziewięć maszyn BMW znalazło się na liście najlepiej sprzedających się motocykli w Polsce.

Sukcesy na polskim rynku nie byłyby możliwe m.in. bez wsparcia ze strony finansowego ramienia, czyli BMW Financial Services. W drugim roku swojej działalności firma ubezpieczyła połowę i sfinansowała zakup ponad jednej trzeciej sprzedanych samochodów BMW i Mini na polskim rynku. Spółka kładzie nacisk na rozwój produktów adresowanych do sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw – głównie BMW Comfort Lease oraz Mini Comfort Lease. Opracowała także nową ofertę dla klientów biznesowych. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Udało się nam zbudować trwałe relacje z klientami i wesprzeć rozwój BMW Group w Polsce - mówi Ireneusz Nogalski, prezes BMW Financial Services Polska.

Wyniki marki nie byłyby również możliwe bez skutecznej sieci dealerskiej. W 2014 r. liczba autosalonów powiększyła się o obiekt w Kielcach. Pięciu dealerów przeprowadza się obecnie do nowych siedzib, zaś 12 kolejnych salonów zostało lub jest w trakcie gruntownej przebudowy lub modernizacji. Sieć dealerska BMW Group Polska składa się obecnie z 24 salonów
 
Początek 2015 r. był trudny dla grupy BMW. W styczniu w Polsce zarejestrowano 421 aut z biało-niebieską szachownicą na masce, o 15,63 proc. mniej niż rok wcześniej. Stratami nowy rok rozpoczęła również marka Mini. W pierwszym miesiącu zarejestrowano w naszym kraju 44 auta, o blisko 47 proc. mniej niż w styczniu 2014 r. W miesiącu tym na minusie był także BMW Motorrad. W kraju zarejestrowano 39 motocykli, o sześć sztuk mniej niż takim samym okresie 2014 r. Producent z Bawarii nie zamierza jednak łatwo oddawać pola rywalom. - W tym roku planujemy wprowadzić do sprzedaży 15 nowych modeli i jesteśmy przekonani, że będziemy się rozwijać z rozpędem, którego nabraliśmy na przestrzeni ostatnich lat – twierdzi Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska.

Na 2015 rok marka zapowiada wiele nowości, w tym odświeżoną serię 1, a także modele BMW serii 6 Coupe, Cabrio i GranCoupe. Na rynku pojawi się BMW X5 w wersji hybrydowej typu plug-in, a rodzina M zostanie rozszerzona o nowe modele X5M, X6M oraz wersję M serii 6. Ten rok będzie także pierwszym pełnym rokiem sprzedaży modelu BMW X6, którego premiera odbyła się pod koniec 2014 r.  Wiosną zadebiutuje Mini John Cooper Works, a jeszcze w tym roku - nowe Mini Clubman. W 2015 r. BMW Motorrad planuje wprowadzić na rynek pięć nowych modeli. O rozwoju myśli także BMW Financial Services. - W 2015 roku planujemy dalej rozwijać zarówno nasze produkty finansowe przeznaczone dla klientów indywidualnych, jak i narzędzia ubezpieczeniowe – podkreśla Ireneusz Nogalski.

W skład grupy wchodzą marki BMW, Mini oraz Rolls-Royce. Firma posiada 30 zakładów produkcyjnych i montażowych w 14 państwach oraz sieć sprzedaży w ponad 140 krajach.  W 2014 r. grupa sprzedała na całym świecie ok. 2,1 mln samochodów oraz 123 tys. motocykli. W 2013 r. jej zysk przed opodatkowaniem wyniósł 7,91 mld euro przy dochodach 76,06 mld euro (dane za rok finansowy). Na koniec 2013 r. koncern zatrudniał 110 351 pracowników.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane