/  / Toyota trzecią marką w rankingu rejestracji na polskim rynku

Toyota trzecią marką w rankingu rejestracji na polskim rynku

TMP|
null
© Toyota
null

Toyota w Polsce zakończyła rok kalendarzowy 2012 na trzecim miejscu w rankingu rejestracji nowych samochodów. Jest to awans o dwie pozycje względem zeszłego roku.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jak mówi Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Motor Poland, "kolejny wyraźny wzrost sprzedaży Toyoty w Polsce przyjdzie wraz z 2013 rokiem i ofensywą modelową".

Toyota sprzedała w Polsce niemal o tysiąc samochodów osobowych więcej niż przed rokiem, odnotowując wzrost rejestracji o 5,2% i wyraźnie zwiększając także udział w rynku. W 2012 roku wyniósł on 7,3% wobec 6,8% w 2011.

Wśród najważniejszych modeli Toyoty podobnie jak w latach ubiegłych znalazły się najczęściej wybierane przez Polaków Yaris, Avensis, Auris, Corolla, RAV4 i Verso.

Z wynikiem 7 408 zarejestrowanych sztuk Toyota Yaris była w 2012 roku najczęściej wybieranym samochodem segmentu B z nadwoziem hatchback. Druga w zestawieniu Skoda Fabia znalazła o 1 800 nabywców mniej. Yaris odnotował 13-proc. wzrost rejestracji w Polsce względem zeszłego roku.

Znakomitym przyjęciem cieszył się także Avensis po face-liftingu, który z wynikiem 4 143 zarejestrowanych sztuk został królem segmentu D w Polsce w 2012 roku. Wzrost rejestracji Avensisa względem 2011 roku wyniósł 13%.

Avensis, poza przewodnictwem w całym segmencie D, jest także zdecydowanie najczęściej wybieranym samochodem przez nabywców indywidualnych (1 462 sztuki w 2012 r. względem 700 sztuk drugiego w zestawieniu VW Passata).

Liderem swojego segmentu był w 2012 także Hilux. Z wynikiem 551 zarejestrowanych egzemplarzy wyprzedził on Nissana Navarę (494), VW Amaroka (446) oraz Mitsubishi L200 (440).

2012 rok upłynął także pod znakiem szybko rosnącego zainteresowania samochodami hybrydowymi Toyoty. W czerwcu zadebiutował Yaris Hybrid, który szybko stał się hitem na polskim rynku. W miesiąc wyprzedane zostały wszystkie egzemplarze dostępne w 2012 r. Pomimo to zamówienia na hybrydową wersję Yarisa spływały do końca roku.

Łącznie w 2012 roku hybrydowe Toyoty znalazły 481 nabywców, co daje 128-proc. wzrost względem zeszłego roku.

W połowie roku zadebiutował także pierwszy od 5 lat sportowy samochód Toyoty, czyli model GT86. Mimo, że klienci odebrali pierwsze egzemplarze dopiero we wrześniu, GT86 z łączną liczbą 104 zarejestrowanych sztuk był trzecim najbardziej popularnym samochodem sportowym w Polsce, tracąc do drugiego w rankingu Peugeot RCZ zaledwie trzy sztuki.

Toyota planuje wyraźny wzrost sprzedaży swoich modeli także w 2013 roku. Mówi Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Motor Poland: "W 2013 roku niemal co miesiąc będziemy prezentowali nowy model na rynku. Przeprowadzimy prawdziwą ofensywą w najbardziej istotnym segmencie w Polsce, w klasie kompaktów. W najbliższych dniach debiutuje zupełnie nowy Auris, chwilę później minivan Verso, następnie Auris w wersji hybrydowej, całkowicie nowa Corolla, a w drugiej połowie roku także Auris Touring Sports, czyli długo oczekiwane kombi w segmencie C. Tymi modelami, wspólnie z nadal oferowanym Aurisem Classic w niezwykle atrakcyjnej cenie, planujemy odzyskać pierwsze miejsce w Polsce na rynku samochodów kompaktowych".

Nowościami Toyoty w 2013 roku będzie także całkowicie nowa, czwarta generacja modelu RAV4 oraz wersja specjalna Yarisa o atrakcyjnym wykończenia nadwozia i wnętrza.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane