/  / Szkot się postarał

Szkot się postarał

null
null

Mariusz Nycz, dyrektor sprzedaży i marketingu Volvo Auto Polska: Sądzę, że umiejętnie wykorzystaliśmy okres przejściowy umożliwiający sprzedaż aut z kratką. Dzięki temu, w pierwszym kwartale nasze wyniki będą rekordowo wysokie. W całym roku spodziewamy się niewielkiego wzrostu sprzedaży.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Od stycznia łączy Pan dotychczasową funkcję dyrektora marketingu Volvo Auto Polska z nowym stanowiskiem szefa sprzedaży.  Jak chciałby Pan pokierować rozwojem marki w Polsce?
 
Mariusz Nycz, dyrektor sprzedaży i marketingu  Volvo Auto Polska: W tym roku chcemy powalczyć o kolejny wzrost sprzedaży. Będzie wymagało to wiele pracy, bo rynek jest bardzo konkurencyjny. W najbliższych miesiącach chciałbym się skupić na analizie struktury sprzedaży, a następnie na wprowadzeniu zmian podnoszących efektywność jej działania. Volvo ma świetne relacje z właścicielami autosalonów, działającymi na zasadzie franczyzy. Jest dla mnie bardzo ważne by nadal pozostały one dobre.

Marka zakończyła ubiegły rok na 4. pozycji w rankingu rejestracji nowych samochodów segmentu premium.  Ma szansę w tym roku na podium?
 
Miejsce na podium ma dla nas znaczenie drugoplanowe. Przede wszystkim liczy się wzrost sprzedaży i utrzymanie udziału w rynku.
 
Czy w osiągnięciu tych wyników pomoże sprzedaż aut z kratką? Szkot się postarał?
 
Na pewno byliśmy jednym z najbardziej aktywnych graczy walczących o klientów chcących odzyskać VAT. Sądzę, że umiejętnie wykorzystaliśmy okres przejściowy umożliwiający sprzedaż aut z kratką. Dzięki temu, w pierwszym kwartale nasze wyniki będą rekordowo wysokie. W całym roku spodziewamy się niewielkiego wzrostu sprzedaży.
 
Jakie będą lokomotywy sprzedaży w tym roku?
 
W 2014 roku w grę nadal wchodzą modele XC60 i V40. Będziemy aktywnie wspierać ich sprzedaż, podobnie zresztą jak modeli S60 i V60, reprezentujących segment C/D premium, który niestety się kurczy. Pod koniec 2014 r. rozpoczniemy przedsprzedaż XC90. Umiejętne wprowadzenie go na rynek będzie jednym z najważniejszych zadań w ostatnich latach. Tym bardziej, że jest to jeden z najbardziej dochodowych modeli w naszej historii.
 
Szykują się zmiany w sieci dealerskiej?

Ostatnio czasy nie sprzyjały rozwojowi. Jednym z kluczowych parametrów jest dla nas dochodowość poszczególnych dealerów. Dlatego przed otwarciem kolejnych salonów musimy mieć pewność, co do ich rentowności. W tym roku nie powstaną nowe placówki.
 
To będzie dobry rok dla rynku aut osobowych w Polsce? Dla aut premium?
 
Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce będzie w tym roku wyższa niż w 2013 r. Marki premium z roku na rok mają coraz wyższy udział w rynku. W tym roku ten trend się utrzyma.
 
Volvo od dawna wspiera żeglarstwo. Czy nadal będziecie uczestniczyli w sponsorowaniu imprez sportowych?
 
Jeśli chodzi o żeglarstwo, to koncern od dawna jest zaangażowany w regaty Volvo Ocean Race. Lokalnie jesteśmy partnerem Volvo Gdynia Sailing Days. Będziemy też sponsorować kadrę juniorów Polish Youth Team PZŻ oraz finansować dwa maratony. Nasi dealerzy wspierają siatkarzy, kolarzy, Triathlon, MTB, a nawet klub piłkarski w ekstraklasie.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane