/  / Suzuki z najwyższym zyskiem w historii

Suzuki z najwyższym zyskiem w historii

SUZUKI|
null
© Suzuki
null

Suzuki Motor Corporation w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku fiskalnego zanotowało najwyższy w historii firmy zysk, a także wzrost sprzedaży.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Dzięki wzrostowi sprzedaży w Japonii, Azji i Europie skonsolidowana sprzedaż netto Grupy Suzuki w trzech kwartałach (okres kwiecień 2013 – grudzień 2013) wzrosła o 13,9% (252,9 mld jenów) do 2075,7 mld jenów w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Sprzedaż na macierzystym rynku japońskim wzrosła o 3,8%, a na pozostałych rynkach o 20,9%.

Zysk operacyjny wzrósł o 41,8 mld jenów do 134,7 mld jenów, co stanowi wzrost o 45,1%. Rok do roku zysk netto wzrósł o 70,3% do poziomu 82,5 mld jenów. Grupa wypracowała wzrost zysku operacyjnego dzięki istotnym wzrostom na rynkach azjatyckich oraz zwiększeniu rentowności eksportu z Japonii, co wynikało z pozytywnego wpływu kursu wymiany walut.

Sektor samochodowy
Licząc rok do roku, całkowita sprzedaż samochodów Suzuki wzrosła o 219,7 mld jenów, co stanowi 13,5%, do poziomu 1846,2 mld jenów. Zanotowano także wzrost zysku operacyjnego o 35,4%, uzyskując tym samym najwyższy w historii grupy zysk operacyjny w pierwszych trzech kwartałach roku finansowego.

Na rynku japońskim osiągnięto bardzo wysokie wyniki dzięki dobrej sprzedaży modelu Spacia oraz popularności Alto ECO, charakteryzującego się bardzo niskim zużyciem paliwa. Na pozostałych rynkach zwiększono sprzedaż poprzez wzmocnienie gamy modelowej: w Europie o nowy crossover SX4 S-Cross, a w Indonezji o 5-osobowy samochód Karimun WagonR z silnikiem 1000 cm3, który spełnia wymagania rządowej polityki dotyczącej budżetowych, proekologicznych samochodów.

Sektor motocykli i marine
Biznes motocyklowy Suzuki w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku finansowego przyniósł wzrost sprzedaży netto o 17,8%, czyli 29,1 mld jenów, do poziomu 192,4 mld. Sprzedaż netto działu marine, oferującego m.in. silniki zaburtowe o mocy od 2,5 KM do 300 KM, wzrosła o 12,5% (4,1 mld jenów), osiągając wartość 37,1 mld jenów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane