/  / Sukces nowej strategii marketingowej Mercedes-Benz

Sukces nowej strategii marketingowej Mercedes-Benz

MBPL|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnull

Od 20 lipca przez trzy miesiące Mercedes-Benz prezentuje się w Stacji Mercedes, letnim salonie na warszawskim Powiślu. Marka z pełną świadomością wybrała tę właśnie lokalizację: zielone tereny Powiśla leżą blisko centrum miasta i szczególnie w lecie należą do ulubionych miejsc spotkań mieszkańców stolicy.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Nasza koncepcja polega na zbliżeniu się do klientów. Stacja Mercedes działa dopiero od dziesięciu dni, a odwiedziło nas już ponad 3 000 gości - podkreśla Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska. W tym czasie odbyło się ponad 80 jazd testowych różnymi modelami Mercedesa.

Na powierzchni ponad 200 m2 Stacja Mercedes prezentuje m.in. kompaktowe modele Klasy A i CLA. Kawiarnia z tarasem o powierzchni 150 m2, kącik dla dzieci i przestrzeń wystawowa przeznaczona na wykłady, wernisaże i koncerty są otwarte dla szerokiej publiczności i pozwalają na swobodny kontakt z marką w zielonym otoczeniu Powiśla.

Część ekspozycji poświęcono mobilności na dwóch kółkach: w czasie, gdy nasz własny rower przejdzie bezpłatny serwis, można poćwiczyć jazdę na symulatorze i przetestować elektryczny rower smart e-bike.

Stacja tętni życiem przez cały tydzień: na każdy dzień tygodnia zarezerwowano inny program wydarzeń. Spotykają się tutaj fani Klasy G, miłośnicy zabytkowej motoryzacji, jest kino samochodowe, odbywają się warsztaty z zakresu designu i architektury.

Połączenie nowoczesnej, drewnianej konstrukcji z eventowym charakterem Stacji pozwala na interaktywne doświadczenie marki i jej produktów.

W Stacji Mercedes po raz pierwszy można spotkać mobilnych doradców, którzy służą informacją i pomagają potencjalnym klientom konfigurować pojazdy oraz umawiać jazdy testowe.

Inwestorami Stacji Mercedes są Mercedes-Benz Polska i salon firmowy Mercedes-Benz Warszawa.

Mobilni sprzedawcy i tymczasowe pawilony (Pop-up Stores) w centrum miast, takie jak Stacja Mercedes w Warszawie, mają pomóc w jeszcze skuteczniejszym dotarciu do potencjalnych klientów. Działania te należą do zaprezentowanej niedawno strategii marketingu i sprzedaży Mercedes-Benz 2020/Best Customer Experience: łączy ona innowacyjne podejście do marketingu, sprzedaży i serwisu celem pozyskania nowej grupy docelowej przy jednoczesnym podniesieniu lojalności aktualnych klientów.

"Stacja Mercedes w Warszawie należy obok Hamburga do pilotażowych projektów Mercedesa. Wybór Warszawy świadczy o tym, że koncern Daimler AG dostrzega dynamiczny rozwój Polski i jej stolicy - zapewnia Niels Kowollik.  

Mercedes-Benz jako jeden z pierwszych producentów samochodów otworzył salony w ściśle śródmiejskich lokalizacjach (np. w 1995 roku na paryskich Polach Elizejskich). Obecnie istnieje 20 obiektów reprezentujących markę w centrach miast takich jak Berlin, Paryż, Mediolan, Nowy Jork, Pekin czy Tokio. Do 2020 roku liczba ta wzrośnie dwukrotnie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane