/  / Sukces nowego programu najmu długoterminowego Toyoty

Sukces nowego programu najmu długoterminowego Toyoty

TMP|
null
© Toyota
null

Po sześciu miesiącach od wprowadzenia programu najmu długoterminowego Toyota SmartPlan dla małych i średnich firm oraz działalności gospodarczej można mówić o pierwszych sukcesach. W początkowej fazie istnienia programu Toyota podpisała z klientami ponad 150 umów najmu.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
SmartPlan dla małych i średnich firm jest kolejną innowacją Toyoty, wprowadzoną w 2013 roku. Program zadebiutował oficjalnie w sieci Toyoty w czerwcu. Jest to usługa, która w stosunku do leasingu, kredytu lub zakupu gotówkowego pozwala klientom nie tylko oszczędzać pieniądze, ale otrzymywać także pełną obsługę pojazdu wliczoną w ratę.

Program został skonstruowany w taki sposób, aby umożliwić małym firmom utrzymanie pojazdu lub pojazdów służbowych bez konieczności angażowania własnego kapitału i ponoszenia ryzyka ich finansowania, a jednocześnie maksymalnie uprościć zarządzanie parkiem maszynowym.

Do tej pory Toyota oferowała już usługę car fleet management dla dużych przedsiębiorstw. Pojawienie się programu SmartPlan udostępniło tę usługę także dla małych firm.

Dzięki stałemu miesięcznemu kosztowi przez cały okres umowy firma może łatwiej planować budżet i prowadzić swoją księgowość, nie przejmując się przy tym kosztami serwisu, ubezpieczeń czy odsprzedażą auta po zakończeniu programu.

Kompleksową usługę, wliczoną w ratę najmu, zapewniają Toyota Motor Poland i Toyota Leasing Polska.

Przykładowa rata za model Toyota Avensis, uwzględniająca powyższe usługi przy założeniu 3-letniego okresu najmu i 20-procentowej wpłaty własnej, wynosi 1 280 zł. Dla kompaktowego Aurisa koszt ten wynosi 1 092 zł miesięcznie. Wartości te są niższe niż koszty finansowania porównywalnych modeli innych producentów, z uwzględnieniem przyznawanych rabatów flotowych.

Opisana forma finansowania pojazdów firmowych od lat dominuje w Europie Zachodniej oraz wśród dużych firm posiadających liczne floty pojazdów w Polsce. Od momentu wprowadzenia SmartPlanu stała się dostępna także dla mniejszych klientów.

Toyota zdecydowała się uruchomić usługę najmu długoterminowego, aby rozwijać nowe formy zakupu samochodów, zarówno przez jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa. Dla wielu grup konsumentów taki sposób finansowania samochodu okazuje się najbardziej korzystny spośród wszystkich narzędzi dostępnych na rynku (np. kredytów, leasingów czy zakupu za gotówkę).

Po pierwszych sześciu miesiącach działania programu w sieci Toyoty w Polsce podpisano 154 umów najmu długoterminowego przez małe i średnie firmy, co Toyota uznaje za sukces i zapowiada dalszy rozwój tej oferty.

Spełnione zostały początkowe założenia SmartPlanu dla małych przedsiębiorstw, by był to program kierowany przede wszystkim do działalności gospodarczych oraz małych i średnich firm, które do tej pory pozbawione były szansy skorzystania z usług tego typu. Ponad 100 klientów zdecydowało się na najem jednego samochodu, pozostali na dwa pojazdy i więcej.

Sam program wygenerował około 50-procentowy wzrost rynku najmu długoterminowego dla małych przedsiębiorstw  w Polsce. Jak wynika z szacunków instytutu Keralla Research, przed wprowadzeniem SmartPlanu rynek ten obejmował około 650 nowych umów podpisywanych rocznie. Toyota zakłada podpisanie w pierwszym roku funkcjonowania programu około 350 umów, zostając tym samym głównym graczem omawianego segmentu.

Do tej pory najbardziej popularnymi modelami Toyoty w programie SmartPlan są Auris, Yaris oraz Avensis. W programie SmartPlan dużą popularnością cieszą się samochody hybrydowe, pozwalające uzyskiwać dalsze oszczędności w eksploatacji (niskie zużycie paliwa, niskie koszty serwisowe, wysoka wartość odsprzedaży).

W przypadku modelu Auris odsetek ten wynosił aż 30%, więcej niż średnio dla modelu.

W kolejnych miesiącach program SmartPlan będzie w dalszym ciągu rozwijany, tak aby w nadchodzących latach stać się jedną z wiodących form zakupu Toyoty w Polsce.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane