/  / Staramy się być przewidywalni

Staramy się być przewidywalni

null
null

Mikołaj Matsumoto, Dyrektor Działu Marketingu Suzuki Motor Poland: Staramy się obserwować rynek i rozwijać te segmenty, które wzrastają, np. szeroko rozumiany sektor pojazdów SUV czy crossoverów. W najbliższych 2-3 latach będziemy poruszać się właśnie w obrębie tych segmentów.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Dariusz Balcerzyk, IBRM Samar: Przez wiele lat Suzuki było Kopciuszkiem wśród japońskich marek, cenionym bardziej za solidność niż za nowoczesność stylistyczną czy unikalne rozwiązania techniczne. Wydaje się, że ostatnio ten wizerunek zmienia się. Jaka jest tego przyczyna?

Mikołaj Matsumoto, Dyrektor Działu Marketingu Suzuki Motor Poland: W ciągu wielu lat swej działalności Suzuki stało się firmą globalną, także pod względem stylistyki i technologii produkowanych aut. Projektowanie samochodów przestało być domeną jednego ośrodka, ulokowanego w japońskiej centrali koncernu. Firma współpracuje z wieloma studiami stylistycznymi, m.in. w Europie, więc nowe modele na pewno są bardziej europejskie.

Specjalnością Suzuki są auta małe i wyposażone w napęd na cztery koła. Czy w najbliższych latach firma nadal będzie koncentrować się na tego rodzaju pojazdach?

Rzeczywiście, główną kompetencją Suzuki, w której czuje się mocne, są małe samochody i auta z napędem na cztery koła. Staramy się obserwować rynek i rozwijać te segmenty, które wzrastają, np. szeroko rozumiany sektor pojazdów SUV czy crossoverów. W najbliższych 2-3 latach będziemy poruszać się właśnie w obrębie tych segmentów.

Ubiegły rok Suzuki zakończyła sprzedaż aut osobowych w Polsce na 20 pozycji, z rezultatem ponad 6 700 wydanych samochodów. Czy był to dobry wynik, czy też pozostawił niedosyt?

Suzuki jest przede wszystkim marką bardzo stabilną. Staramy się być przewidywalni. W ostatnich latach nie było żadnych spektakularnych wahnięć sprzedaży w górę czy w dół.  Zeszły rok był dla nas bardzo dobry i zakończył się 14-procentowym wzrostem wobec roku poprzedniego. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowych modeli. Koniem pociągowym gamy była nowa Vitara. W tym roku planujemy dalszy wzrost sprzedaży, wraz z pojawieniem się kolejnych, nowych modeli.

Suzuki jest nietypową marką na polskim rynku ze względu na fakt, że w przeciwieństwie do większości firm swą ofertę kieruje głównie do klientów indywidualnych. Czy to oznacza, że klienci firmowi są dla was mniej istotni?

Oczywiście nie ma dla nas mniej i bardziej ważnych klientów. Wszyscy są równie ważni. Na taką, a nie inną strukturę klientów ma wpływ gama produktowa Suzuki. Dotychczas wiele naszych modeli ze względu na swe właściwości czy parametry wchodziło w nisze pomiędzy segmentami. Takie auta bardziej przemawiają do klientów indywidualnych. Wielu z nich poszukuje aut, które są nieco w poprzek trendom. Nie zaniedbujemy jednak klientów instytucjonalnych. Wraz z nowymi modelami pojawia się coraz więcej aut, które znajdują ich uznanie, np. nowe Suzuki Baleno, typowe auto segmentu B.

Baleno to nowy model, ale stara nazwa. Dla kogo jest to auto?

Rzeczywiście nazwa jest stara, ale samochód jest kompletnie nową konstrukcją. Ma cztery metry długości, pojemny bagażnik, cztery różne wersje silnikowe, w tym również jednostkę hybrydową. Liczymy, że wśród nabywców Baleno znajdą się dotychczasowi użytkownicy modelu Swift, którzy poszukują auta nowszej konstrukcji, oferującego więcej przestrzeni i większy bagażnik. Liczymy też na klientów, dla których typowy samochód z segmentu C jest zbyt duży. Optymizmem napawa nas fakt, że jeszcze przed wprowadzeniem modelu na rynek zebraliśmy prawie 500 zamówień. Ceny Baleno zaczynają się od 43 900 zł, co naszym zdaniem jest interesującą ofertą za tej wielkości samochód z dobrym poziomem wyposażenia

Czy w najbliższym czasie pojawią się jeszcze jakieś inne nowości?

Jeszcze w tym roku przed nami facelifting modelu SX4 S-Cross oraz premiera nowego crossovera w segmencie A.

Wiele firm kusi specjalnymi programami finansowania zakupu aut. Czy również Suzuki zachęca klientów tego rodzaju udogodnieniami?

Od kilku lat oferujemy klientom możliwość korzystania z naszych specjalnych programów. Mamy program ubezpieczeniowy, serwisowy oraz Suzuki Finance – program zakupu samochodów, który został oceniony w zeszłym roku przez dealerów jako trzeci najlepszy program wśród importerskich programów finansowych. Wkrótce też zaproponujemy nowy produkt: leasing z pakietami serwisowymi.

Dziękuję za rozmowę.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane