/  / Średni wiek klienta kupującego nowe auta w Niemczech to 52 lata

Średni wiek klienta kupującego nowe auta w Niemczech to 52 lata

null
© SEAT
null

Średni wiek klienta prywatnego, który w ubiegłym roku kupił nowy samochód na rynku niemieckim, wyniósł prawie 52 lata. Od roku 1995 średni wiek nabywców zwiększył się statystycznie o 6 lat.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Według opracowania instytutu CAR na Uniwersytecie Duisburg-Essen, najwyższy średni wiek klientów prywatnych przypada na markę Mercedes-Benz (średnio nieco ponad 56 lat). Po drugiej stronie znajduje się marka SEAT (około 44 lata).

Obliczono, że w całym roku ubiegłym prawie 1/3 wszystkich osób kupujących auto na rynku niemieckim miała średnio ponad 60 lat, a tylko 7% klientów stanowiły osoby poniżej 30-go roku życia.

Autorzy opracowania wskazują m.in. na fakt, że opisane statystyki dotyczące rynku nowych samochodów stanowią odbicie zmian demograficznych zachodzących w Niemczech.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane