/  / Solaris oprotestuje przetarg

Solaris oprotestuje przetarg

null
null

Firma z podpoznańskiego Bolechowa zaskarży do Krajowej Izby Odwoławczej wyniki przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych dla Warszawy. Wygrała go chińska marka BYD, reprezentowana w Polsce przez spółkę znanego biznesmena Krystiana Poloczka.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Solaris w przesłanym do mediów oświadczeniu wyraził „oburzenie z powodu decyzji Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i wyboru oferty na autobusy elektryczne chińskiej produkcji”. - Jest to działanie na niekorzyść polskich podatników i polskiej gospodarki, a w szczególności na niekorzyść mieszkańców Warszawy. Dlatego firma planuje skierowanie do Krajowej Izby Odwoławczej odwołania z powodu rażąco niskiej ceny produktu chińskiego – twierdzi Mateusz Figaszewski, rzecznik spółki Solaris Bus & Coach.
 
Wartość oferty Solarisa opiewała na 21,89 mln zł. Przedstawiciele chińskiej marki (reprezentowanej w Polsce przez spółkę Automotive Europe Corporation Krystiana  Poloczka) zaproponowali sporo niższą cenę, wynoszącą 15,58 mln zł.  Jak podkreślają przedstawiciele Solarisa, to właśnie niska cena była głównym kryterium w przetargu; stanowiła aż 90 proc. przyznanych punktów. - Takie warunki przetargu preferują produkty tanie o niskiej jakości. W skrajnych przypadkach mogą prowadzić do cen dumpingowych – przekonuje Mateusz Figaszewski.
 
Polska spółka twierdzi ponadto, że jej autobusy elektryczne charakteryzowały się „znacznie korzystniejszymi parametrami technicznymi” – miały o aż o 30 proc. niższe zużycie energii elektrycznej i tym samym niższe koszty eksploatacji. Producent z Bolechowa przekonuje też, że zastosował lepsze rozwiązania w zakresie poszycia autobusu. I na koniec dodaje, że jego baterie są lżejsze i tym samym zapewniają więcej miejsca dla pasażerów w autobusie.  
 
Jak na oświadczenie Solarisa zareagowali przedstawcie BYD? - Obecnie nie udzielamy w tej sprawie żadnych komentarzy – ucina Grzegorz Bałysz, rzecznik prasowy Automotive Europe Corporation.
 
31 stycznia warszawskie MZA ogłosiło przetarg na dostawę 10 autobusów elektrycznych. Oferenci mieli czas do połowy marca na przygotowanie swoich propozycji. 18 marca w siedzibie MZA nastąpiło oficjalne otwarcie kopert z ofertami. Ostatecznie do walki stanęły dwie firmy: BYD oraz Solaris z podpoznańskiego Bolechowa.

PJ

comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane