/  / Solaris nie zdejmuje nogi z gazu

Solaris nie zdejmuje nogi z gazu

IBRM Samar |
null
null

Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus & Coach: Nowy rok zapowiada się bardziej pracowicie niż miniony. Wskazują na to choćby zakontraktowane już zamówienia, które chyba nigdy jeszcze o tej porze roku nie były tak liczne. W 2014 r. z fabryki w Bolechowie wyjedzie pojazd numer 10 000. Z pewnością będziemy hucznie celebrować tę chwilę.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Rok 2013 na pewno pozostanie w pamięci producentów autobusów w Polsce, choćby ze względu na ogłoszenie upadłości przez Autosana. Solaris takich zmartwień nie ma. Pytanie jednak, czy był to dobry rok dla firmy z Bolechowa?
 
Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus & Coach: Mijający rok dla Solarisa możemy uznać za udany. Pod względem liczby dostarczonych pojazdów pobijemy nasz dotychczasowy rekord z 2011 r., kiedy sprzedaliśmy 1 205 autobusów, trolejbusów i tramwajów. Tym razem wynik zbliży się do poziomu 1 300 sztuk. Na ten sukces składają się zamówienia zarówno od naszych wieloletnich klientów, jak również od przewoźników z nowych dla nas rynków - na przykład z Izraela.  Kolejny raz z rzędu zostaniemy także liderem polskiego rynku autobusów miejskich.
 
Jak zapowiada się 2014 rok?  
 
Na pewno jeszcze bardziej pracowicie niż miniony. Wskazują na to choćby zakontraktowane już zamówienia, które chyba nigdy jeszcze o tej porze roku nie były tak liczne. W 2014 r. z fabryki w Bolechowie wyjedzie pojazd numer 10 000. Z pewnością będziemy hucznie celebrować tę chwilę.
 
Czy Solaris liczy także, że nowy rok przyniesie w końcu ożywienie popytu na autobusy zasilane energią elektryczną?  
 
Mam nadzieję, że tak właśnie się stanie. Do tej pory na tego typu pojazdy mamy podpisane kontrakty z Brunszwikiem, Dusseldorfem i Klagenfurtem. Myślę, że nadszedł wreszcie czas, aby te autobusy zagościły także na ulicach polskich miast.
 
Z początkiem nowego roku w krajach Unii Europejskiej zacznie obowiązywać nowa norma emisji spalin Euro VI. Czy Solaris zdążył się do tego na czas przygotować?
 
Oczywiście! Do zmian jesteśmy dobrze przygotowani, a pierwsze tego typu autobusy dostarczyliśmy już w roku 2013 do Niemiec. Klientom możemy oferować zatem sprawdzone i przetestowane rozwiązania.
 
Czy fabryka w Bolechowie planuje na 2014 rok premiery nowych modeli?
 
Pojawi się cała nowa generacja naszych autobusów miejskich. Jej premiera odbędzie się podczas wrześniowych targów w Hanowerze.
 
Solaris od lat postrzegany jest niemal wyłącznie, jako producent autobusów. Firma od kilku lat stawia jednak także na produkcję tramwajów.  Jak rozwija się ten niełatwy biznes?
 
W 2013 roku, jako pierwsza polska firma dostarczyliśmy tramwaje do Niemiec. Pięć sztuk Solarisów Tramino dla Jeny to z pewnością ogromny sukces, którego nigdy wcześniej w naszym kraju nikomu nie udało się osiągnąć. W 2014 roku dostarczymy 18 sztuk modelu Tramino dla Brunszwiku. Krok po kroku realizujemy naszą strategię rozwoju tego segmentu, oferując klientom produkt dopracowany w najdrobniejszych szczegółach.

 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane