/  / Solaris ma 10 000 powodów do radości

Solaris ma 10 000 powodów do radości

SOLARIS|
null
© Solaris
null

Z hal produkcyjnych Solarisa w Bolechowie wyjechał niedawno pojazd numer 10 000. Jest nim Solaris Urbino 12 electric, wyprodukowany na zamówienie pewnej firmy z Niemiec. Z kolei Solaris numer 10 001 trafił do krakowskiego MPK.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Produkcja niskopodłogowych autobusów miejskich w Bolechowie rozpoczęła się 22 marca 1996 roku, kiedy to właściciele fabryki - Solange i Krzysztof Olszewscy - wraz z grupą 36 pracowników rozpoczęli realizację zamówienia na dostawę 72 autobusów dla MPK w Poznaniu. Firma w krótkim czasie stała się liderem polskiego rynku niskopodłogowych autobusów miejskich i wkroczyła ze swoimi produktami na rynki zagraniczne.

Dzisiaj pojazdy marki Solaris (autobusy miejskie i międzymiastowe, trolejbusy oraz tramwaje) jeżdżą już w 28 państwach, w ponad 500 miastach (m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju). Firma zatrudnia obecnie 2 300 osób w czterech fabrykach, zlokalizowanych w Wielkopolsce, oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach.

Od kilku lat Solaris produkuje rocznie ponad tysiąc pojazdów. Ubiegły rok, ze sprzedażą na poziomie 1302 sztuk, był dla spółki rekordowy.

Jubileuszowy pojazd numer 10.000, który właśnie opuścił hale produkcyjne pod Poznaniem, to Solaris Urbino 12 electric. Napędzany energią elektryczną autobus został zakupiony przez niemieckiego przewoźnika Rheinbahn z Dusseldorfu.

Dziesięciotysięczny egzemplarz jest wyjątkowy ze względu na zastosowany w nim rodzaj napędu. Jest to bowiem autobus elektryczny, zasilany energią zgromadzoną w bateriach. Tego typu całkowicie bezemisyjne i niezwykle ciche pojazdy Solaris sprzedał, oprócz Dusseldorfu, również do Brunszwiku i Hamburga w Niemczech oraz do Klagenfurtu w Austrii i Vasteras w Szwecji.

W Polsce z kolei elektryczny Solaris będzie testowany w Krakowie, w ramach rocznego projektu realizowanego przy współpracy z MPK.

To także do krakowskiego przewoźnika trafił Solaris numer 10.001. Jest to Urbino 12 z silnikiem spełniającym normę Euro 6. Warto podkreślić, że jest to pierwsza dostawa pojazdów z silnikami spełniającymi najnowszą normę emisji spalin w naszym kraju, zrealizowana przez producenta z Bolechowa.

Jubileuszowy egzemplarz to jeden ze stu autobusów, które Solaris dostarczył do MPK w Krakowie w ostatnich trzech latach.

Obecnie oferowana przez Solarisa generacja niskopodłogowych pojazdów komunikacji miejskiej została wdrożona do produkcji w 2004 roku. Jesienią tego roku podczas targów pojazdów użytkowych w Hanowerze firma zapowiada premierę nowego miejskiego Solarisa.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane