/  / Siła w sieci

Siła w sieci

null
null

Zbigniew Kołodziejek, dyrektor marketingu firmy DAF Trucks Polska: Chciałbym zwrócić uwagę na rozwój sieci dealerskiej, który w tym roku rozpoczął się bardzo dynamicznie. Już w styczniu oddaliśmy do użytku serwis w Sosnowcu przy drodze S1. Zdążyliśmy także uruchomić dwa nowe obiekty łączące w sobie sklep z serwisem pod marką TRP w Rybniku i Bydgoszczy. W planach jest otwarcie kolejnego autoryzowanego serwisu DAF w Zgorzelcu.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Jak DAF ocenia miniony rok działalności w Polsce? Największe sukcesy i rozczarowania.

Zbigniew Kołodziejek, dyrektor marketingu firmy DAF Trucks Polska: Udział firmy DAF w polskim rynku pojazdów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 16 ton wzrósł w ubiegłym roku do 18,9 proc. Wzrost udziału odnotowaliśmy we wszystkich głównych segmentach, a nasze pojazdy spełniające normę spalania Euro 6 udowodniły swoją przewagę nad konkurencją, zarówno pod względem jakości jak i kosztów związanych z zakupem i eksploatacją pojazdu. Zaowocowało to dynamiczniejszym procesem wymiany taboru u przewoźników międzynarodowych, napędzając zarazem wzrost polskiego rynku. Chciałbym podkreślić, że w ubiegłym roku DAF zarejestrował w Polsce 3 823 pojazdy o masie całkowitej powyżej 16 ton, wobec 2 785 sztuk rok wcześniej. Jeśli chodzi o rynek ciężkich ciągników siodłowych, dostarczyliśmy 3 435 pojazdów wobec 2 486 w roku 2014. Miniony rok okazał się też rokiem obfitującym w inne rekordy. Przykład? Sprzedaż kontraktów serwisowych DAF Multisupport osiągnęła najwyższą w naszej historii liczbę 1 751 sztuk oraz przyniosła rekordowy udział w wysokości 44,9 proc., zwiększając tym samym portfolio aktywnych kontraktów do 2 970. Kolejny rekord padł w sprzedaży części. Przyniosła ona 38,7 mln Euro , z czego aż 8,3 mln przypada na sprzedaż części naszej marki TRP.

Co przyczyniło się do dużego wzrostu rynku w Polsce w ubiegłym roku?

Kluczem były sukcesy polskich przewoźników na rynku unijnym. W 2015 roku nasi transportowcy zajęli drugie miejsce w międzynarodowych przewozach drogowych w Unii Europejskiej. Rynek transportowy dynamicznie rośnie także z powodu poprawiającej się koniunktury w Europie i wzrostowi polskiego eksportu. Dlatego też 75 proc. całego polskiego rynku pojazdów ciężarowych stanowią samochody służące do transportu międzynarodowego, a ten segment wykazał się tak dynamicznym wzrostem.

Jakie firma ma plany związane z rozwojem działalności w Polsce w tym roku?

Chciałbym zwrócić uwagę na rozwój sieci dealerskiej, który w tym roku rozpoczął się bardzo dynamicznie. Już w styczniu oddaliśmy do użytku serwis w Sosnowcu przy drodze S1. Zdążyliśmy także uruchomić dwa nowe obiekty łączące w sobie sklep z serwisem, pod marką TRP w Rybniku i Bydgoszczy. W planach jest otwarcie kolejnego autoryzowanego serwisu DAF w Zgorzelcu. Spodziewamy się, że nastąpi to w czwartym kwartale tego roku.

Czy DAF będzie walczył o tytuł lidera rynku samochodów ciężarowych? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Oczywiście, że tak. Historia ostatnich 9 lat pokazuje, że osiem razy DAF został liderem ciężkiego segmentu w Polsce. Oznacza to bardzo dobre przyjęcie marki w naszym kraju. Skutecznie rywalizujemy z naszymi konkurentami, oferując bezawaryjne pojazdy o najniższym koszcie eksploatacji i największej dostępności. Powoduje to, że klienci są w stanie zwiększyć liczbę przejechanych kilometrów w czasie życia pojazdu i zwiększyć marże na sprzedanym kilometrze.

Jakie nowe modele pojawią się w tegorocznej ofercie?

Wprowadziliśmy już do oferty nowego LFa – nasz pojazd służący do dystrybucji. Jest to model roku 2016, oferujący więcej rozstawów osi, zbiorniki paliwa o łącznej pojemności nawet 1 200 litrów i szereg usprawnień. Dzięki nim podnieśliśmy efektywność ograniczając zużycie paliwa o 5 proc. Kolejnymi pojazdami wprowadzanymi na rynek są nowe modele serii CF. Pojazdy te oferują wyjątkowo niską masę własną, ich przeznaczeniem jest regionalna dystrybucja towarów.

W Warszawie zostało otwarte stosunkowo niedawno centrum używanych samochodów ciężarowych firmy DAF. Czy będą kolejne tego typu inwestycje?

Centrum oferuje od 100 do 150 używanych pojazdów DAF z ostatnich roczników, nie starszych niż pięć lat. Otwarcie centrum jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na kilkuletnie używane modele samochodów ciężarowych DAF w Polsce. Popyt na pojazdy naszej marki w Europie Wschodniej nadal rośnie — popularne są nie tylko nowe pojazdy, ale również modele używane, które zostały wyprodukowane w ostatnich latach. Warto podkreślić, że centra używanych samochodów ciężarowych DAF działają również w innych miastach, takich jak Budapeszt, Praga i Lyon, gdzie stanowią część punktu dealerskiego. Dodatkowo w Europie działa ponad 100 dealerów DAF, którzy oferują używane samochody ciężarowe. Centrum używanych samochodów ciężarowych w Warszawie jest wyjątkowe, ponieważ jest to pierwsza placówka, która skupia się wyłącznie na sprzedaży używanych pojazdów. Nie wykluczamy możliwości otwarcia kolejnych punktów sprzedaży używanych samochodów ciężarowych w Europie w ciągu kilku kolejnych lat.

comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane