/  / SEAT na ścieżce wzrostu

SEAT na ścieżce wzrostu

null
© SEAT
null

Sprzedaż samochodów hiszpańskiej marki rośnie już trzeci rok z rzędu. Liderem popularności wśród poszczególnych modeli został znów SEAT Leon.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W minionym roku SEAT przekroczył pułap 400 000 samochodów dostarczonych na rynek (400 037 sztuk; +2,4%). Taki wyczyn udał się hiszpańskiej marce po raz pierwszy od roku 2007.

W ciągu trzech lat – licząc od roku 2012 – SEAT osiągnął wzrost sprzedaży o dynamice aż 25%.

W rankingu poszczególnych modeli pierwsze skrzypce znów gra SEAT Leon – jego wynik to 160 900 egzemplarzy (+4,4%). Z kolei największy wzrost procentowy wypracowała Alhambra, której notowania poszły w górę o 17,2%. Uzyskany wynik na poziomie 27 000 sztuk zapisze się zresztą w dotychczasowej karierze rynkowej hiszpańskiego vana jako drugi najlepszy rezultat roczny.

Na plusie jest też SEAT Ibiza, który dzięki 153 600 egzemplarzom uzyskał wzrost o dynamice 2,4%.

Ważna premiera
Kluczowym momenetem dla hiszpańskiej marki AD 2016 będzie premiera kompaktowego modelu typu SUV. Do salonów sprzedaży pierwsze egzemplarze mają trafić mniej więcej w połowie roku.

SEAT uchyla też rąbka tajemnicy zapowiadając, że w roku 2016 oraz 2017 marka przestawi jeszcze trzy nowe modele.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane