/  / SAAB | Chiny, Szwecja, a potem…

SAAB | Chiny, Szwecja, a potem…

null
© NEVS
nullnull

Duże zainteresowanie nie tylko mediów wzbudziło wydarzenie, jakim po wielomiesięcznej przerwie było wznowienie na początku grudnia produkcji aut w szwedzkim Trollhattan. Jak na razie inwestor chce skoncentrować swoją uwagę przede wszystkim na obiecującym rynku w Chinach.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Wytwarzane w szwedzkiej fabryce samochody to egzemplarze bogato wyposażonego Saaba 9-3 Aero sedan, pod maską którego pracuje 2.0-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 220 KM. Od 10 grudnia na rynku szwedzkim rozpoczęto sprzedaż drogą internetową: ceny wynoszą 279 000 koron w wersji z przekładnią manualną lub 289 000 koron z automatem.

Szacuje się, że w początkowym okresie ze względu na proces kontroli jakości oraz płynność dostaw komponentów na linię montażową fabrykę w Trollhattan opuszczać będzie około 10 samochodów na tydzień. Później wolumen będzie stopniowo zwiększany zgodnie z popytem rynkowym. Pierwsi klienci mają otrzymać swoje auta wiosną.

Nabywcy produktów szwedzkiej marki, która obecnie należy do konsorcjum chińsko-japońskiego NEVS, mogą liczyć na wyjątkową obsługę, która obejmować będzie np. możliwość osobistego odwiedzenia fabryki w ramach odbioru zakupionego samochodu, a także obejrzenie ciekawej kolekcji zebranej w Saab Car Museum.

Za serwis i sieć dystrybucji części zamiennych odpowiedzialna będzie spółka Orio AB, która wcześniej funkcjonowała pod nazwą Saab Automobile Parts AB. Wznowienie produkcji modelu 9-3 poprzedzone zostało nawiązaniem współpracy z około 400 firmami kooperującymi.

W planach jest też nawiązanie współpracy z kolejnymi dostawcami, ponieważ spółka chce w przyszłości rozpocząć produkcję odmiany kabriolet oraz kombi.

Ważna informacja jest też taka, że wiosną przyszłego roku wylansowana zostanie wersja elektryczna bazująca na 9-3, przy czym pierwszym rynkiem zbytu będą Chiny. NEVS ma aktualnie zamówienie na pilotażową partię 200 takich samochodów, które trafią do Kraju Środka.

W jednym z wywiadów przedstawiciel firmy NEVS powiedział, że wytwarzane w Skandynawii samochody mogłyby ewentualnie pojawić się w oficjalnej sprzedaży również w innych krajach poza Chinami i Szwecją, jednak jest to jak na razie cel dosyć odległy i brak jest tutaj wiążących terminów.

Aktualnie NEVS zatrudnia około 600 pracowników. Na początku przyszłego roku spółka zamierza powiększyć załogę wraz ze stopionym rozszerzaniem działalności.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane