/  / Rywale podążają za nami

Rywale podążają za nami

IBRM Samar|
null
© Audi
null

Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Volkswagen Group Polska: Segment premium w Polsce wyraźnie rozwija się od kliku lat. Planowane odświeżenie gamy modeli w tym i przyszłym roku, a także stały rozwój sieci sprzedaży są gwarantem umacniania się pozycji Audi w Polsce. Ważnym elementem naszej strategii jest także popularyzowanie koncepcji użytkowania samochodu zamiast jego kupowania.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar:  Audi zapowiada wprowadzenie w tym roku na rynek ponad 20. nowych i odświeżonych modeli. Jakich nowości możemy spodziewać się w Polsce?

Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Volkswagen Group Polska: W najbliższych miesiącach odświeżeniu lub całkowitej zmianie poddane zostaną modele istotne z punktu widzenia wielkości sprzedaży. Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine zyskają między innymi nowe funkcje i systemy asystujące. Audi A5 będzie pierwszym przedstawicielem nowej linii stylistycznej Marka Lichte – szefa designu Audi. Na jesieni rozpoczniemy sprzedaż miejskiego crossovera Audi Q2, po raz pierwszy zaprezentujemy również nowe Audi Q5. Obok popularnych samochodów do sprzedaży trafią także sportowe wersje: Audi S4, Audi SQ7 czy Audi TT RS. W ciągu roku w Polsce będzie można zobaczyć też kolejną hybrydę plug In – Audi Q7 e-tron.

Możemy coś powiedzieć o tegorocznych lokomotywach sprzedaży?

Rok 2016 będzie pierwszym pełnym okresem 12 miesięcy sprzedaży nowego Audi Q7. Podobnie sytuacja przedstawia się z nową generacją Audi A4. Obserwujemy cały czas niesłabnącą popularność obecnej wersji Audi Q5 oraz naszej biznesowej rodziny Audi A6.

Jakie są plany rozwoju sieci dealerskiej?  

Klienci będą mogli korzystać z kilku nowych salonów sprzedaży. Są one stopniowo uruchamiane w różnych regionach Polski. Obiekty te powstają według koncepcji tzw. „Terminala”, oferując w wielu przypadkach sprzedaż samochodów używanych. W najbliższych miesiącach uruchomione zostaną nowe obiekty w Poznaniu i w Gliwicach. W dalszej części roku zakończone zostaną inwestycje realizowane obecnie także w innych miastach Polski.

W 2015 roku Audi było na trzecim miejscu w rankingu rejestracji nowych aut segmentu premium w Polsce.  Jak firma chce powalczyć o pozycję lidera?

Planowane odświeżenie gamy modeli w tym i przyszłym roku, a także stały rozwój sieci sprzedaży są gwarantem  umacniania się pozycji Audi w Polsce. Ważnym elementem naszej strategii jest także popularyzowanie koncepcji użytkowania samochodu zamiast jego kupowania. Relatywnie niskie warunki wpłat początkowych oraz atrakcyjne raty miesięczne leżą u podstaw leasingu z wysoką wartością końcową samochodu. To rozwiązanie jest na tyle atrakcyjne, że branża motoryzacyjna w kraju podąża za nami. Jednak naszym atutem jest doświadczenie, jakie zgromadziliśmy w ostatnich latach w tej dziedzinie.  
 
To będzie ponownie dobry rok dla samochodów z wyższej półki?

Obecnie nie widzimy większych zagrożeń mogących zmienić tę sytuację. Tym bardziej, że dobra passa krajowego rynku jest zgodna ze światową tendencją obserwowaną w Europie, Ameryce Północnej oraz w rejonie Azji i Pacyfiku. Ważne jest, by przepisy regulujące działalność firm miały stabilny i rynkowy charakter. Tylko w ten sposób przedsiębiorcy mogą planować inwestycje i myśleć o rozwoju swojego biznesu, a w szerszej perspektywie - całej polskiej gospodarki.

Co będzie „nakręcało” rynek w tym roku? Jakie dostrzega pan zagrożenia?  

Jak wspomniałem, rozwijana przez nas od ponad dwóch lat koncepcja użytkowania samochodu zamiast jego kupowania okazała się bardzo skuteczna. Coraz więcej firm wprowadza tego rodzaju instrumenty finansowe do swoich ofert. Pewien niepokój mogą wywoływać pojawiające się co jakiś czas zawirowania wokół sposobu rozliczania podatku VAT od środków transportu przez przedsiębiorstwa. Ważne jest, aby taka niestabilność była eliminowana, gdyż przewidywalność przepisów prawa jest szalenie istotna dla rozwoju gospodarki.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane