/  / Rosną oszczędności dzięki synergii

Rosną oszczędności dzięki synergii

null
© Nissan
null

Alians Renault-Nissan dzięki efektowi synergii zarobił w roku ubiegłym łącznie około 2,87 mld EUR. Dla porównania, rok wcześniej była to kwota rzędu 2,69 mld EUR.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Największy dochód generowały takie obszary biznesowe jak pion zakupów, układ przeniesienia napędu oraz inżynieria pojazdów. Odegrały one istotną rolę w przygotowaniach Aliansu do wprowadzenia na rynek pierwszych samochodów konstruowanych na płycie podłogowej Common Module Family (CMF).  

Pion zakupów, obszar zarządzany wspólnie przez grupę zakupową Renault-Nissan Purchasing Organization, wygenerował dzięki efektowi synergii kwotę około 1,036 mld EUR. Inżynieria pojazdów, z którą wiąże się wspólne tworzenie płyt podłogowych i komponentów, przyniosła firmom zysk w wysokości 714 mln EUR. Współpraca w zakresie układów przeniesienia napędu oraz ich wymiany umożliwiła firmom zarobienie 525 mln EUR.

Synergia umożliwia obniżenie kosztów, uniknięcie zbędnych wydatków i zwiększenie dochodów. Efekt synergii pozwala Renault i Nissanowi na realizację celów dotyczących wydajności i co istotne – umożliwia producentom samochodów oferowanie klientom na całym świecie pojazdów wyższej jakości.

Oczekuje się, że dzięki harmonizacji do 2016 roku Alians uzyska efekt synergii o wysokości około 4,3 mld EUR rocznie. W roku 2009, w którym grupa po raz pierwszy zaczęła rejestrować wielkość efektu synergii, wynosił on 1,5 mld EUR.

System konstrukcji modułowej CMF
Dzięki wprowadzeniu płyty podłogowej CMF Renault i Nissan mogą konstruować wiele różnych typów pojazdów, używając mniejszego zestawu części. Jednocześnie oferują większy wybór i wyższą jakość pojazdów. Małe samochody zbudowane na płycie podłogowej CMF oznaczone są symbolem CMF-A, pojazdy średniej wielkości oznacza się symbolem CMF-B, a największe – CMF-C/D.

W listopadzie ubiegłego roku Nissan rozpoczął sprzedaż pierwszego samochodu CMF w Stanach Zjednoczonych: nowy SUV Rogue zbudowany został na płycie podłogowej CMF-C/D. Miesiąc później firma wprowadziła na rynek japoński X-Traila nowej generacji, również opartego na konstrukcji CMF. Natomiast na początku bieżącego roku Nissan świętował w Europie premierę rynkową modelu Qashqai II (auto na zdjęciu).

Pierwszym modelem Renault opartym na konstrukcji CMF będzie przeprojektowany Espace, który zadebiutuje w roku 2015. Ten samochód typu crossover zbudowano na płycie podłogowej CMF-C/D.

Jak powiedział Christian Mardrus, wiceprezes wykonawczy Aliansu Renault-Nissan B.V. oraz dyrektor generalny Aliansu: "W przyszłości rozwiązanie CMF nadal będzie istotnym czynnikiem zwiększającym efekt synergii. Oczekujemy, że w roku 2020 na płycie podłogowej CMF opartych będzie 70% naszych samochodów".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane