/  / Renault zadowolone z wyników 2014 roku

Renault zadowolone z wyników 2014 roku

Renault Polska|
null
null

Grupa Renault podsumowała ubiegłoroczne rezultaty sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych na świecie oraz w Polsce. Przedstawiła również plany na 2015 rok.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W 2014 r. sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault wzrosła o 3,2% do poziomu 2 712 432 samochodów, podczas gdy światowy rynek samochodowy odnotował wzrost o 3,5%. Pomimo spadku na jej najważniejszych wschodzących rynkach, Grupa Renault utrzymała udziały w rynku rosyjskim, brazylijskim, tureckim i algierskim. Sprzedaż poza Europą spadła jednak o 5,9% do poziomu 1 247 821 samochodów. Stanowi to 46% łącznej sprzedaży Grupy, w porównaniu do 50% w 2013 r.

Europa na plusie
W Europie udział grupy w rynku osiągnął próg 10%, co oznacza wzrost o 0,6 punktu. Sprzedaż wyniosła 1 464 611 samochodów, wykazując 12,5-procentowy wzrost, dwukrotnie większy niż wzrost całego rynku. Niemal we wszystkich krajach tego regionu wzrosła zarówno wielkość sprzedaży, jak i udziały w rynkach. Największy wzrost odnotowano w Zjednoczonym Królestwie (+ 41,9%), Portugalii (+ 42,1%), Hiszpanii (+ 30,2%) i Włoszech (+ 28,9%).

Marka Renault jest liderem we Francji, a w Hiszpanii odzyskało drugą pozycję. Modele Clio i Captur umożliwiły Renault zajęcie pierwszego miejsca na rynku samochodów miejskich (w segmentach A + B). Na rynku samochodów dostawczych marka utrzymuje pozycję lidera już 17. rok z rzędu, z udziałem w rynku w wysokości 14,2%.

Marka Dacia
drugi rok z rzędu odnotowała największy wzrost udziałów w rynku wśród marek obecnych na rynku europejskim: + 0,5 punktu do poziomu 2,5%. We Francji Dacia jest piątą marką na rynku, a jej udział wzrósł o + 0,5 punktu do 4,9%. W Hiszpanii dzięki Sandero – najlepiej sprzedającemu się modelowi na rynku klientów indywidualnych – Dacia zwiększyła swój udział w rynku o 0,7 punktu do poziomu 4,7%. Sprzedała 45 986 samochodów. Dacia osiągnęła również rekordową sprzedaż i udziały w rynku w niemal wszystkich krajach europejskich, m.in. we Włoszech (2,7% udziału w rynku i blisko 40 000 sprzedanych samochodów) czy w Zjednoczonym Królestwie, gdzie zaledwie po dwóch latach od debiutu na rynku zwiększyła swój udział o prawie 1 punkt (23 862 nowych klientów w 2014 roku).

W Polsce też dobrze
W Polsce w 2014 roku Grupa Renault odnotowała wzrost udziału obydwu marek (Renault + Dacia). Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych. Dacia drugi rok z rzędu znalazła się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek, zajmując na koniec 2014 roku 9 pozycję w rankingu samochodów osobowych oraz 10 pozycję w segmencie aut dostawczych.

Obydwie marki Grupy Renault w 2014 roku zarejestrowały 37755 samochodów (o 5440 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co pozwoliło Grupie przekroczyć 10-procentowy udział w polskim rynku samochodowym (10,1% udziału w rynku). Przy wzroście rynku o 12% w stosunku do 2013 roku marka Renault zanotowała na koniec 2014 roku wzrost o 15%, zajmując 6 miejsce w Polsce z udziałem 6,2%, natomiast Dacia wykazała wzrost sprzedaży aż o 20%, zajmując 3,9% polskiego rynku samochodowego. Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 10%.

W 2014 roku zarejestrowano 16149 osobowych samochodów Renault, czyli o ponad półtora tysiąca aut więcej niż w 2013 roku. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł w Polsce 6131 nabywców łącznie dla Clio i Clio Grandtour.

Liczba rejestracji osobowych Dacii odnotowała wzrost aż o 21%, wykazując sprzedaż 13054 samochodów osobowych w roku 2014 - aż o 2241 szt. więcej niż w roku poprzednim. Dzięki temu w 2014 roku Dacia ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedaży samochodów osobowych, zajmując 9 miejsce z 4-procentowym udziałem w tej części rynku. Duster zajął 10 miejsce w rankingu modeli osobowych w Polsce oraz 5 miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych. Duster zajął także 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku.

Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 2,5 p.p., sprzedając 8552 samochody (o 1672 szt. więcej niż w 2013 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem 14,4%, (6890 szt. sprzedanych aut dostawczych), a model Master zajmuje na rynku drugie miejsce w sprzedaży w swoim segmencie.

W pierwszej dziesiątce polskiego rynku samochodów dostawczych znalazła się także marka Dacia, której dostawczych modeli zarejestrowano 1662 szt., a model Dokker Van zajął 1. miejsce
w segmencie lekkich samochodów dostawczych oraz wysokie 7. miejsce na całym polskim rynku samochodów dostawczych.

Perspektywy na rok 2015
Według analityków rynku w 2015 r. światowy rynek powinien osiągnąć umiarkowany 2-procentowy wzrost w stosunku do 2014 r. Na rynku europejskim spodziewany jest wzrost o 1-2%.

Wobec nadal niepewnej sytuacji rynkowej w 2015 r. będziemy posuwali się do przodu, kontynuując realizację średnioterminowego planu Renault Drive the Change. Planujemy zwiększenie naszej ogólnoświatowej sprzedaży, umocnienie naszej pozycji w Europie i na najważniejszych dla nas wschodzących rynkach. Wzrost sprzedaży będzie wsparty intensywnym planem wprowadzania nowych produktów, obejmującym 5 modeli – oświadczył Jérôme Stoll, członek Komitetu Wykonawczego, Dyrektor ds. Wyników i jednocześnie Dyrektor Handlowy Grupy.

W Polsce firma zakłada niewielki wzrost liczby rejestracji, choć, jak zwraca uwagę Andrzej Gemra, zastępca dyrektora marketingu regionu East, ostatnie wydarzenia (wzrost kursu franka szwajcarskiego, sankcje nałożone na Rosję, czy perturbacje w polskiej gospodarce) mogą spowodować zastój w sprzedaży samochodów.

Na polskich klientów Renault i Dacii czeka kilka nowości. Już niebawem, gdyż 26 stycznia, poznamy szczegóły dotyczące nowego modelu Renault typu crossover z segmentu C. Oficjalna prezentacja auta odbędzie się 2 lutego. W maju do salonów trafi nowy Espace, a pod koniec roku pojawi się nowy sedan Renault z segmentu D. Jednocześnie, w 2015 roku Dacia zaoferuje limitowane serie swych obecnych modeli, co związane jest z 10-leciem obecności marki na rynkach światowych, w tym na rynku polskim.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane