/  / Rekordowe wyniki sprzedaży Dacii

Rekordowe wyniki sprzedaży Dacii

DACIA|
null
© Dacia
null

Dacia odnotowuje największy wzrost udziałów w rynku wśród marek samochodowych w 2013 roku. Marka przesunęła się o jedną pozycję w górę i zajmuje obecnie 16. miejsce w Europie oraz 5. we Francji.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W porównaniu do roku poprzedzającego Dacia sprzedała na rynku europejskim o 26% samochodów więcej. Marka znacząco zwiększyła sprzedaż na wielu rynkach, w szczególności we Francji (+11%), Hiszpanii (+80,9%), Portugalii (+74%), Holandii (+49%) oraz w Polsce (+18,9%).

We Francji marka przesunęła się o jedną pozycję w górę i zajmuje obecnie 5. miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych łącznie. Aż cztery modele Dacii znalazły się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży klientom indywidualnym:
- Duster zajmuje pierwsze miejsce wśród SUV-ów z segmentu C
- Sandero uplasował się na trzecim miejscu wśród hatchbacków z segmentu B
- Lodgy jest drugi wśród kompaktowych minivanów z segmentu C
- Dokker znalazł się na drugim miejscu wśród kombivanów

Na rynku hiszpańskim Dacia odnotowała wzrost sprzedaży aż o 80,9%, co zapewniło firmie miejsce w pierwszej dziesiątce marek na rynku w 2013 roku; modelem najczęściej sprzedawanym klientom indywidualnym w Hiszpanii okazała się Dacia Sandero.

Na rynku brytyjskim, na którym Dacia zadebiutowała w styczniu 2013 roku, do dzisiaj sprzedano 17 146 samochodów, co zapewniło marce 0,7% udziałów w rynku. Czasopismo Autocar Magazine uznało pierwszy rok Dacii na tym rynku za najlepszy wśród nowych marek samochodów na terenie Wielkiej Brytanii.

Na rynku polskim Dacia po raz kolejny odnotowała wzrost sprzedaży i trafiła do pierwszej dziesiątki marek samochodowych zarówno w segmencie aut osobowych, jak i dostawczych. W ciągu trzech ostatnich lat Dacia w Polsce zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie: od 5 506 egzemplarzy w roku 2011 do 12 225 samochodów w roku 2013 (osobowe i dostawcze). W 2013 roku na polskim rynku Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce marek pod względem sprzedaży samochodów osobowych, z ilością 10 812 rejestracji.

Największy udział w tym wyniku miała odnowiona pod koniec roku 2013 Dacia Duster (ze sprzedażą 4 669 sztuk), która w segmencie małych SUV-ów zajęła czwarte miejsce. W czołówce swojego segmentu uplasował się także minivan Lodgy: w roku 2013 roku zajął trzecie miejsce w segmencie ze sprzedażą 1 927 samochodów.

Sukces w swoim segmencie odniósł także model Dacia Dokker oraz furgonetka Dokker Van.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane