/  / Rekordowa sprzedaż hybryd śrubuje wyniki Toyoty

Rekordowa sprzedaż hybryd śrubuje wyniki Toyoty

TOYOTA|
null
© Toyota
null

W roku 2013 Toyota Motor Europe sprzedała łącznie 847 540 samochodów, czyli o 9 569 sztuk więcej niż w 2012. Samochody hybrydowe Toyoty i Lexusa znalazły o 43% więcej nabywców, pozwalając firmie zwiększyć udział w europejskim rynku motoryzacyjnym o 0,2% do 4,7%. Niemal połowa wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie została wypracowana w Polsce.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Karl Schlicht, Executive Vice President w Toyota Motor Europe, powiedział: "Nasze modele hybrydowe z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Dzięki bardzo silnej ofercie w segmencie samochodów kompaktowych po raz trzeci z rzędu zwiększyliśmy sprzedaż w Europie, przy kurczącym się o 2% rynku motoryzacyjnym".

Toyota jest zdecydowanym liderem pojazdów hybrydowych. Łącznie w roku ubiegłym koncern sprzedał 156 863 takich pojazdów (43% wzrostu względem 2012), co odpowiada niemal 1/5 całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie oraz ponad 28-proc. udziałowi w sprzedaży firmy w Europie Zachodniej.

Hybrydowy Yaris, ciesząc się szczególnym zainteresowaniem klientów w ostatnich trzech miesiącach roku, znalazł ponad dwukrotnie więcej nabywców w Europie niż rok wcześniej (49 774 sprzedanych egzemplarzy; wzrost o 25 000 sztuk).

2013 był także rekordowym rokiem dla sprzedaży Aurisa Hybrid, która wyniosła 39 348 egzemplarzy (+66%). Napęd hybrydowy miał aż 60-proc. udział w odmianie kombi Aurisa (Touring Sports).

W przypadku Lexusa aż 94% wszystkich samochodów tej marki sprzedanych w Europie Zachodniej wykorzystuje napęd hybrydowy.

Wszystkie odmiany kompaktowego Aurisa znalazły w Europie 131 928 klientów, co odpowiada 59-proc. wzrostowi względem roku poprzedzającego. Corolla, najlepiej sprzedający się samochód w historii motoryzacji, zakończyła 2013 rok w Europie ze sprzedażą 67 987 sztuk.

Łącznie Toyota uzyskała 6,7-proc. udział w europejskim rynku kompaktów.

Krótko o wynikach w Polsce
2013 rok był także wielkim sukcesem Toyoty w Polsce. Toyota Motor Poland sprzedała łącznie aż o 4 263 więcej samochodów niż w roku poprzedzającym, co stanowi niemal połowę wzrostu sprzedaży koncernu w całej Europie.

Firma zajęła drugie miejsce na polskim rynku motoryzacyjnym z przewagą ponad 1 000 egzemplarzy nad trzecim w kolejności graczem (statystyki uwzględniające re-eksport). Toyota Auris była także najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych nad Wisłą.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane