/  / Rekordowa sprzedaż BMW Group

Rekordowa sprzedaż BMW Group

BMW|
null
© BMW
null

Grupa BMW sprzedała w roku 2013 więcej pojazdów niż kiedykolwiek przedtem w historii. Wzrost wolumenu o 6,4% łącznie do 1 963 798 sztuk marki BMW, MINI i Rolls-Royce oznacza dalsze wzmocnienie pozycji koncernu jako największego na świecie producenta pojazdów premium.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Także sama końcówka roku okazała się bardzo mocnym akcentem: Group BMW sprzedała w grudniu 186 786 pojazdów, co oznacza wzrost o 2,9% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedzającego.

Mówi Ian Robertson, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing BMW: "BMW Group zanotowała ponownie rekordową sprzedaż w roku 2013 i jest niepodważalnie numerem jeden w segmencie premium. Nasz sukces opiera się na atrakcyjnej i innowacyjnej palecie modelowej, sile naszych marek premium i strategii zrównoważonej sprzedaży na wszystkich kontynentach. Mimo trudności na wielu rynkach mamy zamiar dalej zwiększać sprzedaż i w roku 2014 ustanowić kolejny rekord sprzedaży".

Wyniki sprzedaży w podziale na poszczególne marki
BMW
Sprzedaż marki BMW wzrosła o 7,5%, do łącznie 1 655 138 samochodów (2012: 1 540 085). Siłą napędową okazał się model BMW Serii 3, którego sprzedaż wzrosła o 23% w porównaniu z rokiem poprzedzającym (500 314 sztuk wobec 406 752) i którego wersja limuzyna pozostaje liderem w segmencie.

Mocny wzrost zanotowały też modele BMW X1 (+9,2%), BMW X3 (+5%) oraz BMW Serii 5, które wzmocniło swą pozycję lidera segmentu (+2,2%). Dużą dynamikę sprzedaży zanotowało także BMW Serii 6 (+19,4%).

MINI
Sprzedaż MINI sięgnęła rekordowej liczby 305 030 sztuk (+1,2% rok do roku), a w samym grudniu była wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej o 5,9%. Stany Zjednoczone pozostają największym rynkiem MINI: sprzedano tam w roku ubiegłym 66 502 auta. Na drugim miejscu jest rynek brytyjski: 53 507 sztuk.

Rolls-Royce
W ubiegłym roku dostarczył swym klientom łącznie 3 630 auta (wzrost o 1,5% rok do roku). Jest to drugi już z kolei rekordowy rok marki i absolutny rekord w 110-letniej historii marki.

Jak podkreśla producent, popyt na modele Phantom i Ghost był również rekordowy. Także nowy model zaprezentowany na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie, czyli Rolls-Royce Wraith, wzbudził wielkie zainteresowanie i zdobył sporo zamówień. Pierwsi klienci odebrali swoje auta w czwartym kwartale 2013.

BMW Motorrad
W ciągu swej 90-letniej historii nigdy nie zanotowano tak dużego popytu na motocykle BMW: sprzedano dokładnie 115 215 egzemplarzy, czyli o 8,3% więcej niż w roku poprzedzającym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane