/  / PZWLP publikuje "Przewodnik zwrotu aut dostawczych"

PZWLP publikuje "Przewodnik zwrotu aut dostawczych"

PZWLP|
null
© PZWLP
nullnullnullnull

W jakim stanie samochód powinien zostać zwrócony firmie wynajmu długoterminowego po okresie leasingu, żeby uniknąć dodatkowych i zbędnych kosztów napraw? Czy niewielkie zarysowanie zderzaka jest uszkodzeniem, które można uznać za ślady normalnej eksploatacji? Czy wozy dostawcze powinny być w momencie zwrotu traktowane pod względem zużycia w taki sam sposób jak osobówki?

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Odpowiedzi na tego typu pytania i wątpliwości znajdują się w opublikowanym przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów "Przewodniku zwrotu pojazdów. Samochody dostawcze". Przewodnik został stworzony przez ekspertów PZWLP, Dekra Polska oraz SGS Polska i jest pierwszą tego typu publikacją w naszym kraju.

Podobnie jak istniejący od kilku lat przewodnik PZWLP dotyczący zwrotu aut osobowych, "Przewodnik zwrotu pojazdów. Samochody dostawcze" w precyzyjny i przejrzysty sposób wyznacza akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia aut zwracanych firmie CFM po okresie użytkowania. Publikacja zawiera ponad 150 zdjęć oraz szczegółową część informacyjną dla kierowców/użytkowników służbowych samochodów.

Fotografie w połączeniu z opisami w precyzyjny sposób wskazują, jakiego rodzaju usterki mogą zostać uznane za tzw. ślady normalnej eksploatacji, mieszczące się w granicach dopuszczalnego zużycia samochodów dostawczych.

Zawartość przewodnika w pełni dostosowano do specyfiki samochodów dostawczych oraz odmiennego od aut osobowych sposobu wykorzystania tego typu pojazdów. Na 52 stronach publikacji szczegółowo opisane i zilustrowane zostały uszkodzenia dotyczące m.in. przestrzeni ładunkowej, kabiny pasażerskiej czy elementów specjalnego wyposażenia aut dostawczych.

Poza dokładnym i bogato ilustrowanym opisem akceptowalnego zużycia przewodnik zawiera również unikalne w skali europejskiej przymiary pozwalające użytkownikowi pojazdu na dokonanie samodzielnej oceny uszkodzeń takich jak np. zarysowania lakieru czy wgniecenia karoserii.

"Głównym celem przewodnika jest minimalizacja procedur, czasu i kosztów w momencie zwrotu samochodów firmie CFM po okresie leasingu - mówi Leszek Pomorski, prezes Zarządu PZWLP, prezes Alphabet Polska Fleet Management.

"Zwrot pojazdów po zakończeniu kontraktu jest newralgicznym momentem współpracy firmy CFM z klientem, w którym często może dochodzić do sytuacji spornych przy ocenie zużycia i uszkodzeń samochodu. Kwestia ta jest szczególnie delikatna, jeśli chodzi o auta dostawcze, które z racji swojego przeznaczenia, są wykorzystywane w sposób bardziej intensywny od pojazdów osobowych (na przykład do przewożenia różnego rodzaju ładunków, urządzeń czy maszyn)".

"Opublikowany przez PZWLP "Przewodnik zwrotu samochodów Dostawczych" reguluje w sposób kompleksowy i precyzyjny kwestię akceptowalnego zużycia auta i dzięki temu pozwala na znaczne uproszczenie procesu zwrotu samochodu dostawczego. Stan auta po okresie leasingowym zależy wyłącznie od sposobu jego eksploatacji. Dzięki precyzyjnemu określeniu w przewodniku akceptowalnych uszkodzeń użytkownik/kierowca służbowego samochodu dostawczego może już od pierwszego dnia użytkowania pojazdu zadbać o ekonomiczną i bezpieczną eksploatację auta, co pozwoli jego firmie na oszczędność czasu i kosztów w momencie zwrotu pojazdu po zakończeniu kontraktu".
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane