/  / Przyspieszenie Toyoty

Przyspieszenie Toyoty

Toyota|
null
© Toyota
null

Toyota Motor Europe zamyka pierwszy kwartał bieżącego roku z niemal 5-procentowym udziałem w europejskim rynku motoryzacyjnym.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Toyota Motor Europe opublikowała wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał bieżącego roku. Koncern sprzedał na Starym Kontynencie łącznie 225 152 samochodów marki Toyota i Lexus, co odpowiada 14-proc. wzrostowi względem analogicznego okresu zeszłego roku. Udział Toyoty w europejskim motorynku wyniósł około 4,9%, czyli o 0,4% więcej niż przed rokiem.

Statystycznie co piąty sprzedany przez firmę samochód w Europie był wyposażony w pełny napęd hybrydowy.

Daniele Schillaci, Senior Vice-President Toyota Motor Europe odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział: "Rozpoczęliśmy 2014 rok bardzo mocno, zwiększając nasz udział w rynku do niemal 5%. Toyota i Lexus rosną w Europie znacznie szybciej niż rynek, co pokazuje, że nasze nowe modele przyciągają klientów. Nie powiedzieliśmy jednak jeszcze ostatniego słowa: już tego lata do salonów trafi zupełnie nowe Aygo".

Samochody hybrydowe
Sprzedaż Toyoty Yaris Hybrid w pierwszym kwartale roku wyniosła na rynku europejskim nieco ponad 15 300 egzemplarzy, czyli o 34% więcej niż przed rokiem. Zarówno w styczniu, jak i w lutym i wreszcie w marcu hybrydowy Yaris uzyskiwał rekordowe wyniki sprzedaży na Starym Kontynencie.

Z kolei modele Auris Hybrid oraz Auris Hybrid Touring Sports miały 50-procentowy udział w całkowitej sprzedaży Aurisa w Europie. W marcu padł także rekord miesięcznej sprzedaży Aurisa Hybrid Touring Sports.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane