/  / Przekazanie hybrydowego Volvo do MPK Wrocław

Przekazanie hybrydowego Volvo do MPK Wrocław

VOLVO POLSKA|
null
© Volvo
null

8 stycznia MPK Wrocław oficjalnie przejęło do użytkowania autobus hybrydowy od firmy Volvo Polska. To pierwszy pojazd hybrydowy, który będzie jeździł na regularnej linii komunikacji miejskiej obsługiwanej przez MPK Wrocław.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu rocznie przewozi około 185 mln pasażerów. Obsługuje 22 linie tramwajowe i 53 regularne linie autobusowe. Pojazdy MPK przejeżdżają rocznie 34 miliony kilometrów na liczących 1 200 kilometrów trasach wrocławskiej komunikacji miejskiej.

Celem spółki jest zapewnienie miastu sprawnej i bezpiecznej komunikacji publicznej, stanowiącej atrakcyjną alternatywę dla komunikacji indywidualnej. Dlatego spółka inwestuje w nowoczesne technologie i tabor, by stale podnosić komfort obsługi pasażerów i bezpieczeństwo przewozów.

"Pojazd hybrydowy eksploatowany na regularnej linii miejskiej to doskonała okazja, by w dłuższym okresie czasu przyjrzeć się nowoczesnym technologiom. Interesuje nas kwestia wytrzymałości akumulatorów jonowo-litowych czy zużycia paliwa. Deklaracje producenta są naprawdę interesujące - mówi Zdzisław Ferenz, dyrektor ds. przewozów i eksploatacji, członek zarządu MPK Wrocław.

W ciągu najbliższych dwóch lat przewoźnik planuje zamienić ponad setkę najstarszych i najbardziej wyeksploatowanych autobusów na nowoczesny tabor.

"Na razie nie myślimy o technologii hybrydowej na taką skalę, ale do 2030 z centrów dużych miast mają zniknąć pojazdy z napędem spalinowym. Już teraz musimy rozglądać się za alternatywnymi technologiami, by w przyszłości wiedzieć, na które z nich postawić - dodaje Ferenz.

Volvo liderem technologii hybrydowej w Europie
Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad tysiąc hybryd operatorom transportu publicznego w ponad 20 krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Tym samym Volvo zyskało pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie.

Wprowadzając tak dużą ilość autobusów hybrydowych na ulice europejskich miast, Volvo udowodniło, że oferuje produkt spełniający najwyższe wymagania klientów, jeśli chodzi o całkowity koszt użytkowania pojazdu, jego dostępność do jazdy, ekonomiczne spalanie, a także niskie oddziaływanie na środowisko w zatłoczonym ruchu miejskim.

Autobus hybrydowy Volvo w polskich miastach
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom miast prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego, Volvo pragnie dostarczać innowacyjne rozwiązania transportowe najwyższej jakości również klientom w Polsce.

Od 2011 roku przeprowadzono liczne prezentacje i testy autobusu hybrydowego Volvo w polskich miastach, m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tarnobrzegu, Białymstoku, Siedlcach, Gliwicach, Warszawie, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie, Opolu, Łomży, Ełku, Bielsku-Białej, Krakowie, Elblągu, Trójmieście, Inowrocławiu, Jarocinie, Kędzierzynie i Jeleniej Górze.

"Testy, które przeprowadziliśmy na liniach komunikacji miejskiej różnych miast Polski potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa (od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy). Otrzymaliśmy również bardzo pozytywne opinie od firm, które testowały autobus, zarówno jeżeli chodzi o warunki pracy kierowcy, jak i dynamikę pojazdu - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów, Volvo Polska.

"Bardzo cieszymy się, że autobus hybrydowy Volvo produkowany we Wrocławiu trafia dzisiaj do regularnej eksploatacji w swoim rodzimym mieście i będzie służył jego mieszkańcom".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane